Portada Plástiques Un pintor xixonés reivindica la idea del ‘Bosque de los ausentes’ de Madrid

Un pintor xixonés reivindica la idea del ‘Bosque de los ausentes’ de Madrid

by asturnet

“Nun digo que me copiaren la idea, porque la regalé; pero sí qu’esto demuestra que la idea ye bona”. El pintor xixonés Manuel Grande, qu’almacena nel so taller más de 400 metros cuadraos d’obra plástica y desarrolla dende 1976 la metáfora pictórica del bosque como espaciu común, resume nesos términos la sensación que-y produxo contemplar cómo l’Ayuntamientu de Madrid honraba a les víctimes del 11-M con un ‘Bosque de los ausentes’ poco depués qu’él mesmu ufiera por carta al alcalde de la capital un proyectu mui asemeyáu.

El pasáu 15 d’abril, tres díes depués de los atentaos islamistes que provocaron la muerte a 192 viaxeros de trenes de cercaníes na capital d’España, Grande empobinó-y una carta certificada al alcalde Alberto Ruiz Gallardón na que-y amosaba la so disposición a ceder una de les sos instalaciones, una pieza de grandes dimensiones (cuatro metros d’altor por 24 d’anchura) n’alcordanza de les víctimes de los ataques.

Pesie a que la obra pue constituyir un mural, la idea na que Grande vien afondando dende hai más de dos décades ye la distribución de les pieces que formen esi mural en triedros de gran verticalidá, axuntaos toos ellos nun “bosque” concebíu pa que la participación d’otros pintores y ciudadanos puea dir sustituyendo les pieces orixinales por otres nueves. La metáfora central ye contundente: La pintura como una biesca de convivencia na que toos cabemos y na que la collectividá va medrando, gracies al esfuerciu común, combatiendo con lluz a la intolerancia.

D’ehí que Manuel Grande, que yá ufriera la so obra a la ciudá de Nueva York con ocasión de los atentaos del 11 de setiembre de 2001, decidiere comunica-y al alcalde de Madrid la so voluntá de regalar la so instalación pa honrar la memoria de les víctimes del 11-M.

Tres selmanes depués d’unviar la carta, l’artista xixonés lleó na prensa que Ruiz Gallardón instalaría una biesca integrada por 192 olivos y cipreses na glorieta d’Atocha como homenaxe a los fallecíos nos ataques terroristes de la capital, lo que-y suxirió una posible relación de causalidá ente’l so unvíu y la decisión del alcalde.

Pintor de dedicación esclusiva dende finales de los años setenta, la obra abstracta, simbolista y lluminosa de Manuel Grande suscitó nos últimos años l’interés d’empreses, galeristes, coleccionistes y Corporaciones municipales. Nel so taller del barriu xixonés de Contrueces, Grande almacena, ente otros munchos trabayos, cuatro grandes murales llistos pa ser cedíos a otres tantes ciudaes.

Web profesional de Manuel Grande

Tamién te podria gustar