Portada Plástiques Les XVIII Xornaes del Cómic n’Avilés y el Manga protagonistes

Les XVIII Xornaes del Cómic n’Avilés y el Manga protagonistes

by asturnet

El primer actu programáu dientro de les XVIII Xornaes del Cómic Villa d’Avilés que s’inauguraron ayeri pela tarde na Casa de Cultura foi una mesa redonda sobre la Manga fechu n’Asturies, que sirvió pa presentar en sociedá a trés artistes consideraos multidisciplinares y qu’utilicen un llinguaxe de narración secuencial.La presencia asturiana foi la más significativa nesti primer día d’historieta.

Y en el tríu, dos dibuxantes que se consideren como tales porque ye la forma de cuntar les hestories que tienen na cabeza, como señalaben Nory y Angye Fernández, creadores de «Underdog», unu de los siete mangues escoyíos p’abrir la Llínea Gagin n’España, y «Herem», dambos de Noiry, y «Gears», de Angye Fernández. Les dos artistes, alumnes de la Escuela d’Arte d’Uviéu.

Sobre la trayectoria d’un dibuxante de cómic faló ayeri Noiry qu’empezó la so carrera a los 16 años publicando’l so primer cómic y primer manga asturianu “La Maldición”. Dexó bien claro que n’España nun s’aprecia’l trabayu de dibuxante: Ye necesario dise fuera yá que namá cuando trunfasti nel esterior ta bien vistu’l trabayu equí. Y al respective de la visión que la mayoría de la sociedá tien de los dibuxantes, Noiry dixo cómo’l cómic acomuñase davezu a los neños y nun se considera un oficiu. Pero a pesar de los equívocos y el desconocimientu de la so actividá, dambes artistes siguen con ilusión somorguiaes nel so trabayu porque les obres non los fexes pa ganar dineru y faete ricu, sinón por que les llea la xente y compartir con ellos unos personaxes, una hestoria y unos dibuxos.

Óscar Martín y Luciano Saracino ufiertaron ayeri les primeres charres-coloquiu de les xornaes del cómic. El primeru compaxina’l trabayu n’axencies (ye’l dibuxante de Tom y Jerry) cola so propia creación y l’autor del personaxe Solu, un aguarón antihéroe. Saracino tien una llarga carrera profesional na que destaca’l so papel de guionista d’historietes, dibuxos animaos y películes, amás de publicar más de mediu centenar de llibros.

Tamién te podria gustar