Portada Plástiques ‘Las hilanderas’ esíbese per primer vegada nel Prado tal como lu pintó Velázquez

‘Las hilanderas’ esíbese per primer vegada nel Prado tal como lu pintó Velázquez

by redacción asturnews

El cuadru ‘Las hilanderas‘, una de les grandes obres maestres de la pintura europea, puede contemplase dende esti llunes nel Muséu del Prado tal que Velázquez quixo que se viera, al recuperar el so tamañu orixinal al traviés d’un marcu movible que despinta los agregos que se fixeron nel sieglu XVIII.

Diego Velázquez pintó ‘Les filanderes’ ente 1655 y 1660, xuna obra de 167 centímetros por 250 centímetros, a la que nel sieglu XVIII añediéronse xuna ancha banda cimera y trés más pequenes na inferior y los estremos derechu y esquierdu qu’ampliaron el cuadru hasta les midíes de 220 por 289 centímetros, tal que se vieron hasta agora.

La razón d’esta ampliación del cuadru, como asocedió con otres obres de la dómina (dos d’elles semeyes ecuestres tamién de Velázquez) foi puramente decorativa: había qu’enllenar les parés del acabante estrenar Palaciu Real y precisábense cuadros grandes, esplicó en rueda de prensa’l xefe de Caltenimientu de Pintura española del Muséu del Prau, Javier Portús.

Pero nel casu de ‘Las hilanderas‘, qu’afató’l comedor del rei nel Palaciu Real, estes alteraciones, nes que se añedir un arcu y un óculo, afectaron a la llectura del conteníu del cuadru pos provocaron que la escena que trescurre énte’l tapiz que reproduz ‘El raptu d’Europa’, nun segundu planu tres el texedores, percibiérase más alloñada.

Asina, mientres muncho tiempu el espectadores del cuadru vieron la representación d’una escena cotidiana nun taller de tapicería con un primer planu nel que Velázquez representó xeres rellacionaes col filáu y un fondu con unes dames de pies énte un tapiz.

Esti planu cobra agora’l protagonismu que Velázquez quixo da-y al nun trate estos agregos, una y bones los elementos principales de la hestoria que cunta’l pintor atopar nel espaciu del fondu, onde la diosa Palas alderica con Aracne. Y tres elles el tapiz de “El raptu d’Europa”, que pintó Tiziano pa Felipe II y de la mesma copió Rubens.

El delicáu estáu de conservacíón de “Las hilanderas” torgó que los agregos a la obra orixinal de Velázquez pudieren ser esaniciaos como se fixo n’otros cuadros en meyor tao (por casu les semeyes ecuestres de Felipe III y Margarita d’Austria) y por eso decidió restituyir el so tamañu orixinal al traviés d’un marcu móvil que foi desenvueltu pel Prau col sofitu de American Friends of the Prau Museum y el patrociniu de American Express, indicó Portus.

La nueva visión del cuadru, la orixinal que pintó Velázquez, foi presentada nun actu desenvueltu esti llunes nel que’l presidente del Patronatu del muséu, Javier Solana, destacó la collaboración de les entidaes que patrocinaron esta acción, primer del proyectu “Enmarcando’l Prau”.

Dende 2017 trabayar na busca d’un sistema que dexara en tou momentu l’accesu al cuadru pero qu’al empar amosara solo la parte orixinal de “Les filanderes”, procesu que dio como resultáu esti sistema, un panel d’amazcaramientu concebíu como un proyectu museográficu glogal.

Según esplicó Andrés Úbeda, director axuntu de Caltenimientu del Muséu, el sistema utilizáu pa devolver a “Las hilanderas” el so tamañu y visión orixinal ye un prototipu pioneru nel mundu”: “nun esiste nengún otru exemplar asemeyáu, yá que ye daqué más qu’un marcu”.

Asina, esti marcu dexa xuna total integración estética de la obra na arquitectura de la sala d’esposición ensin alteriar la so percepción orixinal y simultáneamente presenta altes prestaciones técniques, caltenimientu preventivu y sostenibilidá, ensin qu’interfieran ente la obra d’arte y los sos espectadores, aprofió Úbeda, que destacó que’l nuevu enmarcáu nun proxecta nenguna solombra sobro la pintura.

Queden d’esta forma ocultos los cuatro llenzos que se añedir nel sieglu XVIII y namá se contempla la parte central, que ye la que pintó Velázquez, anulando asina’l desplazamientu de la exa que la maniobra d’ampliación provocó na pintura, señaló’l responsable de Caltenimientu del Prau.

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