Portada Comunicación Iniciativa pol Asturianu esixe al Conceyu de Xixón qu’use’l topónimu oficial de la ciudá

Iniciativa pol Asturianu esixe al Conceyu de Xixón qu’use’l topónimu oficial de la ciudá

by redacción asturnews
Cartelu billingüe Gijón/Xixón

Iniciativa pol Asturianu vieno acabante de pedir al Ayuntamientu de Xixón qu’emplegue, como Ciudá Europea del Deporte 2016, el nome oficial de la ciudá dende l’añu 2006, que foi cuando l’ayuntamientu de Xixón aprobó la denomación billingüe Gijón/Xixón.L’Asociación de Capitales Europeas del Deporte (ACES Europe) concedió a Xixón la distinción de Ciudá Europea del Deporte 2016.  Y pa Iniciativa pol Asturianu, “ye perbona noticia qu’esta ciudá esfrute’l títulu y faiga actividaes pa fomentar ente los xixoneses el deporte”.

Pero, “esti privilexu ye amás un mou d’amosar Xixón a Europa y al mundu, los sos requexos y la so cultura. Ye por eso que camentamos qu’había tenese en cuenta’l que ye’l nome oficial de la ciudá dende l’añu 2006, que foi cuando l’ayuntamientu de Xixón aprobó la denomación billingüe Gijón/Xixón”. El nome, a parte de ser l’oficial, ye vehículu de la cultura de los sos habitantes.

Nel añu 2014 la ciudá europea del deporte foi Cardiff/Caerdydd, otra ciudá na que se falen dos llingües y na que tolos cartelos al rodiu d’esta cuestión tuvieron fechos en billingüe: inglés y galés, esto ye, nun s’usaron solo los topónimos nes dos llingües, sinon que los cartelos taben escritos en dambes. Nestos casos, sigún relata Iniciativa nun comunicáu asoleyáu esti día “ye cuando hai qu’amosar el compromisu col asturianu y usalu normalmente; les promeses yá tán feches, agora falta tomar midíes. Xixón recibió yá en 2010 un campeonatu d’España de duatlon nel que s’incluyó non solo la toponimia oficial, sinón tamién l’usu del asturianu”.

Dende Iniciativa pol Asturianu, denuncien l’usu incorrectu del topónimu nes actividaes y na propaganda que se ta faciendo pa los actos organizaos al rodiu d’esti eventu y esixen “l’usu de la toponimia oficial en tolos ámbetos de la so organización como símbolu de la llegalidá, del respetu a les sensibilidaes qu’esisten na ciudá per parte de los habitantes pa col asturianu y como muestra de la riqueza cultural d’Asturies y de Xixón. Amás, pidimos qu’esta ciudá amuese sensibilidá y compromisu dafechu col asturianu, llingua de los xixoneses, y que faiga un usu normal del asturianu nos cartelos y dientro de los actos que s’organicen venceyaos a Xixón como la ciudá europea del deporte 2016”.

Tamién te podria gustar