Portada Música El Principáu recupera l’alcordanza de Torner con un conciertu y la reedición del so cancioneru popular

El Principáu recupera l’alcordanza de Torner con un conciertu y la reedición del so cancioneru popular

by asturnet

Conferencies, un video documental, un premiu pa musicólogos mozos, la reedición del ‘Cancioneru popular de la lírica asturiana’ y un recital n’Uviéu cola participación de la intérprete de tonada Anabel Santiago y el gaiteru Alberto Varillas. Esi ye’l programa col que’l Principáu quier recuperar l’alcordanza del musicólogu uvieín Eduardo Martínez Torner, de cuyu fallecimientu se cumplen güei 50 años.

Nesa riestra d’actividaes, qu’esta mañana presentó’l director xeneral de Promoción Cultural, Carlos Madera, destaca’l conciertu a partir de cuatro ‘suites’ de Torner que s’interpretará el prósimu 26 de febreru nel conservatoriu d’Uviéu, un conciertu abiertu a los cantares de romería, de filandón y vaqueiros.

La iniciativa de la conseyería de Cultura nun ye la única que quier recuperar l’alcordanza del musicólogu uvieín nel cincuentenariu’l so fallecimientu. El colexu públicu xixonés que lleva’l so nome en Xixón abre a partir de güei una riestra de charres y recitales conmemorativos y, tamién en Xixón, l’Ayuntamientu esparde’l legáu de Torner nuna guía pa escolinos de Primaria.

N’Uviéu, ciudá natal del estudiosu de la música tradicional asturiana, el conservatoriu superior ‘Eduardo Martínez Torner’ sumaráse a los homenaxes, mientres que’l Departamentu de Musicoloxía de la Universidá d’Uviéu sopesa l’asoleyamientu d’un llibru sobro la esperiencia vital y profesional de Torner.

Alumnu na Schola Cantorum de París y collaborador de Ramón Menéndez Pidal, güéspede de la Residencia d’Estudiantes -onde conoció ente otros artistes entós mozos a Federico García Lorca y Salvador Dalí-, Eduardo Martínez Torner (Uviéu, 1888 – Londres, 1955) ye inda güei l’estudiosu de referencia nel folclore asturianu, depués que’l so cancioneru fora revisáu y reinterpretáu por dellos grupos de la escena folk d’anguaño, a la gueta de pieces tradicionales que tuvieren documentaes.

Una web portuguesa atropa les quinientes pieces del cancioneru de Torner con versiones midi

Tamién te podria gustar