Portada Música Skama la Rede y Skakeitan abren esti sábadu en Whippoorwill el ciclu d’intercambios musicales Glayíos/Oihuak

Skama la Rede y Skakeitan abren esti sábadu en Whippoorwill el ciclu d’intercambios musicales Glayíos/Oihuak

by asturnet

“Música en movimientu, pueblos moviéndose”. El llema ye’l reflexu de Glayíos/Oihuak, una iniciativa asociativa xuvenil pa sofitar a bandes asturianes y vasques lloñe de la so tierra. Acullá de la música, ye un proyectu que-y da puxu a un modelu nuevu de xestión cultural basáu na cooperación, l’autoxestión y la tresmisión de principios. Esti sábadu 31 ye la primera puesta n’escena col conciertu de los asturianos Skama la Rede y los donostiarres Skakeitan.

El Conseyu de la Mocedá del Principáu d’Asturies acoyó güei la presentación d’esti ciclu d’intercambios musicales. Los promotores del proyectu Xicu Ariza, miembru d’Ixuxú Asturies-Euskal Herria elkartea -asociación d’asturianos emigraos al País Vascu que fai de ponte sociocultural ente los dos pueblos-; y Miguel Rodríguez del Colectivu Xuvenil Glayíos; resaltaron xunto al cantante de Skama la Rede, Miguel Fernandi, la importancia del proyectu.

“Ye necesario esportar la música asturiana”. Les pallabres de Xicu Ariza parten de la crítica a “la carencia d’infraestructures y l’ausencia de polítiques culturales” que causen “dificultá pa desendolcar proyectos musicales estables quedándose namás n’Asturies”. D’esta miente Ariza destacó’l llabor desendolcáu con Ixuxú nos sos dos años de vida y apuntó qu’esti ye un nuevu pasu: “Intercambiar bandes asturianes y vasques que son mui conocíes nel so ámbitu, pa que cooperen y cadúna aproveche la relevancia que tien la otra nel so territoriu”. Too ello afitando “un circuitu estable con conciertos de calidá cada dos meses y a precios accesibles”.

“Amás de qué queremos facer ye mui importante cómo facelo”. Miguel Rodríguez sorrayó la filosofía del proyectu destacando’l dar un “tratu cercanu, tresparente y horizontal ente grupos y promotores”. Ente otros principios defendió’l calter non llucrativu y xuvenil: “Creemos en l’autoxestión dende la mocedá porque la xente mozo tien qu’empezar a dar alternatives a lo que vien establecío dende’l sistema”; y resaltó’l llabor social del proyectu. Nesti sen, distintos colectivos solidarios y culturales van tar nel conciertu dando a conocer el so trabayu.

Rodríguez sorrayó tamién el papel de los patrocinadores. “Somos xóvenes -la mayoría al paru- y pa financiar el proyectu busquemos unos sofitos colos que compartiéramos filosofía”. Glayíos/Oihuak ta apoyáu por doce axentes -instituciones, pequeñes empreses y medios de comunicación- colos que se compartan principios: “La defensa de la cultura y la lingua, la economía social o que faigan un llabor d’espardimientu de la música del país”.

“El trabayu que faen estos mozos deberíen de facelo les instituciones publiques porque tán pa promocionar la cultura y la música propia del país. Pero seguramente nun lo faedríen ni la metá de bien de como lo ta faciendo esta xente”. Na so intervención, Miguel Fernandi ‘Burilo’ animó a la mocedá a que “tome la iniciativa de facer coses” y reconoció qu’esti proyectu facilita la xera de los grupos a la hora de tocar fuera. Amás agradeció’l calter colectivu y cooperativu: “nadie s’aprovecha de nadie; grupos y organizadores vamos toos a comuña.”

El cantante de Skama la Rede tamién recordó que Skakeitan y el so grupu yá compartieron escenariu l’añu pasáu nel desagospiáu CSOA La Madreña, naguando por que, como aquella vegada, “oxalá se vendan toles entraes”. Los dos grupos van abrir Glayíos/Oihuak Música en Movimentu a ritmu ska pa presentar los sos nuevos trabayos ‘Avante’ y Orekariak’. Les entraes pueden mercase anticipada a cinco euros –doce con discu d’un de los grupos-, y por ocho euros el sábadu 31 dende les 21.30 na puerta de la Sala Whippoorwill.

Tamién te podria gustar