Portada Sociedá Galicia presenta formalmente’l plan pa impulsar la so llingua, que plantega espardir el gallegu nel Navia-Eo

Galicia presenta formalmente’l plan pa impulsar la so llingua, que plantega espardir el gallegu nel Navia-Eo

by asturnet

Galicia destina dos xornaes a analizar los conteníos del so plan pa impulsar l’idioma gallegu, un documentu que plantega espardir l’usu d’esa llingua nel occidente d’Asturies. El Principáu espera una copia’l testu que yá-y solicitó al director xeneral de Política Llingüística de la comunidá vecina, Xesús Pablo González Moreiras.

El documentu, ellaboráu con ampliu consensu y aprobáu nel Parlamentu gallegu en setiembre pasáu, provocó dos meses depués la controversia nel ámbitu asturianista, depués que l’Academia de la Llingua Asturiana denunciara que’l testu pretende ‘galleguizar’ espresamente la comarca asturiana comprendida ente los ríos Navia y Eo, estremu occidental del Principáu.

González Moreiras -quien yá se comprometió a unvia-y una copia’l testu al Gobiernu asturianu- presentará mañana’l plan nel trescursu de los VIII ‘Encontros para a normalización’, que güei entamaron en Santiago de Compostela y que van facer repás de los conteníos y el procesu d’ellaboración del ‘Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega’, asina como de les midíes propuestes pol documentu na alministración y na educación.

Al otru día, sábadu, el director de Política Llingüística en Galicia presentará en públicu’l plan, nun actu formal que quier esplicar les propuestes del documentu, y nel que van repartise miles d’exemplares del plan.

Ente otres midíes, el plan de la comunidá vecina pa da-y puxu al so idioma aboga por reforzar la idega ente la población del occidente asturianu de que la so fala ye gallegu, “coles sos peculiaridaes dialectales, pero gallegu”, universalizar la cobertura de la televisión pública gallega nel Navia-Eo y alitar a los comerciantes de la zona a retular los sos negocios en gallegu.

Archivu. Galicia traza un plan pa ‘convencer’ a los habitantes del occidente asturianu de que falen gallegu

Tamién te podria gustar