Portada Plástiques Una esposición desdoblada en dos espacios esparde n’Uviéu el legáu escultóricu de Chillida

Una esposición desdoblada en dos espacios esparde n’Uviéu el legáu escultóricu de Chillida

by asturnet

El legáu escultóricu d’Eduardo Chillida, en dos escenarios. La sala d’esposiciones del Bancu Herrero y l’edififiu hestóricu de la Universidá d’Uviéu acueyen dende güei, y hasta xineru, una esbilla d’obres ellaboraes pol carismáticu artista vascu en bronce, aceru y fierru que definen, en paisaxes xeométricos y espacios tridimensionales, la propuesta estética del malográu creador.

L’amuesa, comisariada por Elvira Maluquer -que yá coordinó en 2002 una esposición n’Uviéu con pieces del artista catalán Antoni Tàpies-, pon a disposición del públicu asturianu más d’una decena d’escultures de mediu tamañu, varios grabaos y una obra de grandes dimensiones allugada, pa la so meyor contemplación, nel patiu hestóricu de la Universidá.

Saludada polos espertos como una mecigaya de l’abondosa obra que salió del taller de Chillida, la esposición qu’agora abre les sos puertes na capital del Principáu inclúi amás testos de tou tipu ellaboraos pol artista, ente ellos cites, poemes y el so discursu d’ingresu na Real Academia de Bellas Artes de San Fernando.

Premiu ‘Príncipe de Asturias’ de les Artes en 1987 y distinguíu pol públicu, estudiosos y críticos pola so singular concepción de la escultura abstracta, Eduardo Chillida dexó tres de sigo depués del so fallecimientu, n’agostu de 2002, un regueru d’obres plástiques y escultóriques qu’algamaron la so másima popularidá -y en dalgunos casos, controversia- nes sos grandes obres allugaes n’espacios públicos.

La relación afectiva del creador vascu con Asturies pasó, amás de pola concesión del ‘Príncipe’ de les Artes, pola construcción de la escultura ‘Elogio del Horizonte’ na Atalaya de Xixón, en 1989. Cuestionada nun principiu por parte de la ciudadanía, la escultura acabó convirtiéndose en seña d’identidá de la ciudá. La decisión del Ayuntamientu d’escavar una zanxa perimetral nel entornu de la obra pa evitar posibles cayíes a la mar, intervención qu’alteró sustancialmente l’entornu, disgustó fondamente a Chillida, que tuvo nel ‘Elogio’ una de les sos creaciones más queríes.

Web del muséu permanente de Chillida nel País Vascu

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