Portada Música La escena musical asturiana toca n’alcordanza y homenaxe a Ígor y Carlos

La escena musical asturiana toca n’alcordanza y homenaxe a Ígor y Carlos

by asturnet

Un añu más recuérdase la figura d’Ígor Medio y Carlos Redondo, músicos del grupu Felpeyu que morrieron nun accidente de tráficu cuando viaxaben col so grupu. Esti añu, los conciertos d’homenaxe van percorrer dellos chigres de Xixón. Los organizadores recuerden que N’Alcordanza nun ye solo un alcuentru de músicos, músiques, públicu y llocales, “tamién ye una reclamación o una llamada d’atención a la situación de la música n’Asturies y de les persones que la faen posible”, pa lo qu’asoleyen un manifiestu nel que se reclamen delles cuestiones d’importancia pa la música asturiana.

El festival arranca’l vienres 28 de xunu a les 20.00 h. nel Toma 3, na cai Marqués de Casa Valdés 27 de Xixón. Tres de la presentación, habrá una actuación de Moonglow. Formáu nel so orixe por Luis Navarro (guitarra española) y Manuel Molina (percusión) en 1998, entamaron faciendo versiones y participando en festivales de jazz. En 2004 xuntóse-yos el vocalista Jorge Alonso y al poco, el saxofonista Juan Antonio Martínez. Ofrecerán un conciertu acústicu en formatu reducíu.

Depués del conciertu de Moonglow nel Toma3, a les 21.30 h. los actos siguen na sala de conciertos The Class, que ta na Avd. Torcuato Fdez-Miranda 2 baxu. Ellí va poder vese a dos bandes de sobra conocíes n’Asturies, Los Izquierdos y Los Testigos, grupu de versiones de los ’80 formáu por veteranos de la escena del pop-rock asturianu.

A les 00.30 h. celebraráse la “Fiesta n’Alcordanza 2013” nel Muddy’s, c/ Santa Elena 21. La fiesta tará amenizada pola música de los años 80, por cuenta de Boni Pérez, auténtica lleenda viva del pop asturianu. La esbilla musical tendrá tres estayes: Asturistán, Españistán y Guiristán.

La xornada del sábadu 29 va entamar a les 13:00 hores nel Café Alambique, llocal asitiáu nel númberu 52 de la Avd. de la Constitución. El Café Alambique ye un llocal onde pueden vese davezu conciertos de jazz, asina, les más de les bandes asturianes d’esti xéneru pasaron pel so escenariu, y nesti N’Alcordanza va poder vese a Rubio, Pizarro, García y Morales, tres apellíos qu’escuenden al saxu de Javier Rubio, la guitarra de Carlos Pizarro, el contrabaxu d’Horacio García y la bateria de Felix Morales, en resume, cuatro de les meyores músicos de jazz d’Asturies que se xunten a esta xornada de revindicación y alcordanza.

El día avanza, y a les 14:30 hores van tenese dos opciones, una ye la xuntanza de dos voces y dos guitarres que van vese les cares, y los micros, en La Vida Alegre, llocal nel centru de Xixón na cai Buen Sucesu 8, y que suel programar a lo llargo del añu conciertos de distintos estilos, rescamplando prestoses sesiones vermú dalgunos domingos. Ellí van tocar El Tamar, cenciellu nomatu tres del que s’escuende Pablo Tamargo, guitarrista que toca en varios grupos y que tamién tien carrera en solitariu. Del otru llau del escenariu, ensin saber mui con cuantos kilos, va tar Toli Morilla, voz y guitarra constantes na música asturiana dende va más de venti años y que puede facer dende lo más personal hasta versiones de Bob Dylan.

La otra opción a les 14:30 va ser na Sidrería Canteli, na cai Almacenes 6, onde ente sidra y comida bono vamos poder ver a dos de les voces más reconocíes de la canción asturiana, Ismael Tomás y Mariluz Cristóbal Caunedo. Los dos nun s’alcuerden yá de cuantes vegaes xubiero al escenariu o cuantos discos grabaron, pero siempre dexaron preba de dos voces increibles y un amor pola música fecha n’Asturies que merecía que la tonada y ellos dos tuvieren nesti N’Alcordanza.

Tres un descansu más bien pequeñu, la música vuelve a les 17:30 hores nel Ca Beleño de Xixón, na cai Rodríguez San Pedro, 39. El folk tien siempre abellugu nesti sitiu, poro ellí va poder vese a Cazurrín, proyectu personal del que foi vigulineru y bouzouki de Felpeyu, Fernando Oyagüez, trés d’él, va ser el turnu de Felpeyu, mítica banda de folk onde tocaben Ígor y Carlos. P’acabar. Tuenda, el tríu que dio-y una vuelta al repertoriu oral de la música tradicional asturiana.

A les 19:00 hores del sábadu la cosa sigue con más folk, nuno de los locales con más años y solera de la escena musical en Xixón, el Café Trisquel, na cai Marqués de San Esteban nº 30. Munchos conciertos y músicos pasaron pela so barra y escenariu. El N’Alcordanza folk del añu pasáu fízose ellí, y na edición d’anguaño los grupos folk DRD y Seu son los escoyíos pa tocar ellí. DRD, son un tríu de folk que surdió d’una actuación nel ciclu Folk de Cámara de Xixón, que precisamente entamaba Ígor Medio y que güei lleva’l so nome. Dende aquella ya van varios discos y munches ganes de facer bon folk. Seu pela so parte ye un grupu creáu de recién, y qu’axunta a varios de los componentes del grupu Corquiéu, como ellos se definen “banda de folk contemporáneu formada por cinco músicos del oriente asturianu, curtíos n’estremaos estilos musicales, que s’entemecen nesti proyectu.”.

Averándonos ya a la nueche, vamos dir pal Patio de la Favorita que ta na cai Ezcurdia nº4 (enfrente la playa) vamos ver una par de nome hestóricos de la escena musical xixonesa y asturiana. Per un llau The Travellling Zoo, que nun ye otro que Fran Elías el que fuera cantante y guitarrista nos 80 del grupu asturiano Modas Clandestinasy que se llanzó agora con esti proyectu musical unipersonal col qu’acaba de sacar discu, “Homework”. Compartiendo llocal va tar tamién Luís Dadá, que tamién pertenciera a una banda de mítica uviedina, Salón Dadá, y que coincide tamién col so compañeru en tar acabante de sacar discu entituláu “Nada”.

Vamos metiéndonos a la nueche, y a les 22:00 hores nel Café Dam (cai San Agustín, 14) va toca-yos el turnu a Lavandera y Medication/2. Estos últimos foron ún grupos encuadraos dientro del “Xixón Sound”, pero que quedaron a piques de grabar el so primer discu daquella. D’un tiempu a esta parte volvieron a la carga y decidieron particpar nesti N’Alcordanza. Lavandera vienen de Pola Siero col so apueste de pop de corte indie.

El caberu conciertu va facese nel Buddha (Marqués de San Esteban 23), ellí dende les 23:30 hores trés nomes de pesu como Pauline en Playa, el grupu xixonés llideráu poles hermanes Álvarez que ta acabante d’espublizar discu “El mundo se va a acabar”, Nacho Vegas nome de referencia na música independiente na actualidá y Radio Fox, pa pesllar unes versiones de Los Locos ye’l meyor plan.

MANIFIESTU N’ALCORDANZA D’ÍGOR Y CARLOS 2013

Hai yá siete años que perdimos a Ígor Medio y Carlos Redondo, músicos, productores, editores… activadores culturales en definitiva.

Tol mundu coincide en señalalos ente los más grandes nel so xéneru musical. Lo qu’igual nun sabe tol mundu ye qu’amás de too esto, foron trabayadores precarios de la música, poro, lo que se-y escapa a muncha xente ye que l’accidente que nos quitó a Carlinos y Figor foi un accidente llaboral, que nun figura como tal precisamente por eso, pola precariedá.

La mesma precariedá llaboral que siguen soportando la mayor parte de los y les trabayadores de la música asturiana. Por eso, nun queremos facer alcordanza d’Ígor y Carlos ensin más, queremos facer llegar a tola sociedá dellos esmolecimientos de los y les trabayadores de la música.

1- El sistema de cotización, de desemplegu, d’altes y baxes qu’anguaño esisten y afueguen a los y les trabayadores de la música, tien que modificase, por exemplu, deprendiendo de lleis esistentes nos estaos de la nuestra contorna. Tien qu’acabase que los y les trabayadores namás coticen el día que toquen.

2- La música en directo ta amenazada tanto poles instituciones locales, autonómiques y estatales como poles sociedaes que dicen defender los drechos de los autores. Tien qu’acabar d’una vez la persecución a les actividaes musicales desendolcaes en locales. La música ye cultura y la cultura ayúdanos a ser meyores persones.

3- La música asturiana nel so conxuntu tien de ser considerada como una industria más. Ye necesario un circuitu profesional pa los músicos d’Asturies. La presencia de la nuestra música nes promociones audiovisuales, asina como nes feries musicales, turístiques, o en cualquier actividá de promoción de “la marca Asturies” tien de ser una obligación pa les nuestres instituciones.

Asina que: N’alcordanza d’Ígor y Carlos, pola pervivencia de la música. Que vos preste’l conciertu.

Tamién te podria gustar