Portada Plástiques El Muséu do Pobo Galego de Santiago inaugura una esposición del Pueblu d’Asturies con semeyes de Baltasar Cué

El Muséu do Pobo Galego de Santiago inaugura una esposición del Pueblu d’Asturies con semeyes de Baltasar Cué

by asturnet

Nel marcu del programa que conmemora 175 años de fotografía, esti xueves 13 de febreru, a les 19,30 hores. inaugurabase nel Muséu do Pobo Galego, en Santiago de Compostela, la esposición “Baltasar Cue Fernández: Galería fotográfica de tipos populares, 1891- 1894”. Esta esposición pertenez al Muséu del Pueblu d’Asturies y el so treslláu a Galicia enmarcose nel programa d’actividaes que los museos de la rede municipal de Xixón entamaron anguaño por conmemorar los “175 de fotografía”.

La galería de tipos populares de Baltasar Cue Fernández (Llanes, 1856 -1918) ta integrada por 36 fotografíes y constitúi unu de los conxuntos más interesante de la hestoria de la fotografía española; reconocíu pol estudiosu norteamericanu Llee Fontanella nel so estudiu pioneru sobre la fotografía del sieglu XIX n’España.

Cue retrató nel so estudiu a una serie bien variada de personaxes populares de la villa y el conceyu de Llanes, según vagamundos y músicos ambulantes que percorríen darréu tol Cantábricu. Esti fotógrafu morara en L’Habana, Londres y París, y nestes ciudaes papar de bohemia y cosmopolitismu. Amás d’a la fotografía, Cue dedicar a la enseñanza, a la cría de llagostes y a la vienta de quincallería. Foi tamién presidente de la Sociedá Obrera “El Porvenir”. La so biografía y obra fueron estudiaes por Francisco Crabiffosse Cuesta nel catálogu de la esposición que publicó’l Muséu del Pueblu d’Asturies en 2012.

Toles semeyes de tipos populares de Cue fueron realizaes nel so estudiu, utilizando como fondu’l mesmu telón qu’emplegaba pa les semeyes burgueses ya inclusive dacuando montando una escenografía propia pal personaxe. Son semeyes feches con gran dignidá, nos que de cutiu trataba d’afigurar la idiosincrasia de les persones al traviés de xestos característicos.

Los negativos orixinales en placa de cristal de toes estes fotografíes fueron donaos al Muséu del Pueblu d’Asturies por Carlos Suárez Cue, nietu del fotógrafu, en 2008.

El Muséu do Pobo Galego fundase en 1976 y tien la so see nel conventu de Santu Domingu de Bonaval, na ciudá de Santiago de Compostela. Ye’l muséu etnográficu y hestóricu más importante de Galicia. Los sos oxetivos y les sos colecciones son abondo similares a los del Muséu del Pueblu d’Asturies, y los dos dan muncha importancia a la fotografía como testimoniu del pasáu.

Web del Muséu do Pobo Galego

Tamién te podria gustar