Portada Mundu Desveláu’l secretu meyor guardáu del ‘Salvator Mundi’ de Leonardo da Vinci

Desveláu’l secretu meyor guardáu del ‘Salvator Mundi’ de Leonardo da Vinci

by redacción asturnews

El Salvator Mundi, que se convirtió en 2017 na pintura más cara enxamás vendida en siendo puyada por 450 millones, nun dexó de sosprender a los espertos por un misterios detalle: el orbe nun amuesa signos de la refraición y el reflexu de la lluz que podríen esperase. Por eso dalgunos inclusive plantegaron la posibilidá de que fuera cristal sólidu, pero na realidá acaba descubrise que taría bueca.

La realidá, sicasí, paez dir por tanto en sentíu opuestu. Investigadores de la Universidá de California utilizaron una sofisticada ferramienta de gráficos per ordenador pa renderizar la composición y afayaron que lo más probable ye que la esfera de cristal qu’afiguró Leonardo tuviera, en realidá, totalmente “bueca”, según espliquen nun estudiu.

“Eso esplicaría la so aparente falta de distorsión de fondu y los sos trés puntos blancos”, escriben los espertos en creando un modelu virtual. “Al sintetizar imaxes so configuraciones que varien los llumes y les propiedaes del material de la esfera, probemos si ye ópticamente posible producir una imaxe qu’amuese la esfera de forma similar a como apaez na pintura”, apunten.

Les sos resultancies amuesen qu’una “representación ópticamente precisa que coincide cualitativamente cola de la pintura ye realmente posible utilizando materiales, fontes de lluz y conocencies científiques disponibles pa Leonardo da Vinci alredor del añu 1500”. Amás, analizaron si yera plausible qu’el orbe fora xuna bola sólida de calcita, anque cree que ye “poco probable”.

Según los cálculos del equipu de la Universidá de California, la esfera tien un radiu de 6,8 centímetros (2,7 pulgaes) y taba 25 centímetros (9,8 pulgaes) per delantre de la figura de Jesús na pintura. El orbe nun podría tener más de 1,3 milímetros (0,05 pulgaes) de grosez, según suxure esti analís.

Les solombres na pintura suxuren una fuerte fonte de lluz dende enriba, y otra difusa más xeneral, detallen los modelos d’ordenador. Poles plegues del vistíu de Cristu cuando pasen detrás de la esfera (los cuálos nun tán aburuyaos), paez que Da Vinci conocía cómo funcionaben los orbes de vidriu, yá que nesi momentu estudiaba óptica.

”El nuesu analís suxure que Leonardo entendió estes propiedaes óptiques de les boles bueques y cómo evitar distrayer aburuyar óptiques de la representación de les plegues de la túnica del suxetu”, escriben el autores del artículu.

El Salvator Mundi tuvo perdíu mientres muncho tiempu, hasta que foi redescubierto en 2005. Hai espertos n’arte que defenden que Leonardo da Vinci utilizar a él mesmu como modelu pa realizar el cuadru. Ya inclusive tamién esiste xuna teoría qu’afirma que la Sábana Santa que se venera na Catedral de San Juan Bautista, en Turín, foi en realidá fecha na Renacencia y yera, precisamente, xuna copia d’esti llenzu.

Tamién te podria gustar