Portada Sociedá Ciudadanos vinculaos a la cultura y la política preparen un ‘observatoriu’ de política llingüística

Ciudadanos vinculaos a la cultura y la política preparen un ‘observatoriu’ de política llingüística

by asturnet

Una nueva plataforma cívica pa vixilar la marcha de la política llingüística n’Asturies. Un grupu de ciudadanos representativos de parte de la cultura y la política, promovíu por persones ayenes al Gobiernu autonómicu pero dispuestes a collaborar con él, prepara la constitución d’un ‘Observatoriu de Política Llingüística’ que podría echar a andar antes de febreru.

La iniciativa sal de persones que, tando fuera del organigrama de l’Alministración autonómica, mantienen una vinculación -en términos de “llealtá”- col Gobiernu asturianu y amuésense dispuestes tanto a presionar al Executivu pa que desendolque la política llingüística prevista, como a ufrir el so conseyu nesta materia.

Según fontes presentes nos trabayos de constitución del nuevu collectivu, que prevé presentase formalmente nun plazu aprosimáu d’una selmana, l’observatoriu’ tará integráu por “xente preocupao pola marcha de la política llingüística” y naz col envís de ser lo más plural posible, polo que se plantega recabar la participación d’un númberu ampliu d’entidaes diverses.

La creación del ‘observatoriu’ produzse nun momentu d’especial efervescencia y de desalcuentros dientro l’abanicu asturianista: A la rellación distante que mantienen los responsables de l’Academia de la Llingua y la Oficina de Política Llingüística’l Principáu hai que-y sumar la coesistencia d’a lo menos cuatro collectivos en defensa del idioma, la veterana Xunta pola Defensa de la Llingua, el Conceyu Abiertu pola Oficialidá, l’asociación ‘Oficialidá’ y l’Ensame pa la Oficialidá de la Llingua d’Asturies, estos tres últimos creaos en 2004.

Esta mesma selmana escenificóse un nuevu episodiu de choque de criterios, al asoleyar l’Academia de la Llingua, nel so boletín, la ruptura de “toa collaboración” col selmanariu ‘Les Noticies’, la única publicación durable en papel que vien editándose dafechu en llingua asturiana.

Tamién te podria gustar