Portada Educación Un 73 por cientu de los futuros mayestros quier la oficialidá pa regular la llingua na educación

Un 73 por cientu de los futuros mayestros quier la oficialidá pa regular la llingua na educación

by asturnet

Un 73 por cientu de los futuros mayestros defende que la oficialidá ye necesaria pa regular l’asturianu nel sistema educativu, y un altu porcentaxe reconoz que’esi idioma tien un altu valir cultural. Son datos del estudiu ‘Les llingües n’Asturies: usu y valoración de la so importancia educativa’, qu’ayeri se presentó en públicu y que ratifica que los alumnos qu’estudien Llingua na escuela usen depués con profusión l’asturianu en sociedá.

Una conclusión que los autores de la investigación, Xosé Antón González Riaño y Xandru Armesto, entienden especialmente relevante, porque ye la primer vegada “qu’un estudiu fechu n’Asturies demuestra direutamente la rellación esistente ente deprendizax de llingua y usu social posterior de la mesma”.

Según les conclusiones de la investigación, que se centró nos alumnos de Maxisteriu de la Universidá d’Uviéu, estos futuros docentes reconócen-y un valir educativu “incuestionable” a la llingua asturiana: La mayoría piensa que los profesores con plaza nel Principáu han tener conocimientos d’asturianu y aboga por valorar de forma especial la llingua materna del escolín na escuela.

Magar d’ello, la mayor parte de los estudiantes de Maxisteriu emplega’l castellán como llingua habitual, anque un 82 por cientu de los encuestaos declara usar l’asturianu de forma ocasional, sobre too na familia y colos amigos. Sólo un 10 por cientu de los futuros mayestros utiliza la llingua asturiana de forma prioritaria.

A la lluz d’estos datos, González Riaño y Armesto proponen, ente otres midíes, que los estudiantes de Maxisteriu puean cursar Llingua Asturiana y Lliteratura, Sociollingüística y Didáutica de la Llingua pa impartir llueu de forma oficial l’asignatura d’asturianu en Primaria, y demanden más información pa los futuros docentes.

Tamién te podria gustar