Portada Educación Xunta Moza entama una campaña pola inclusión del títulu de grau n’asturianu

Xunta Moza entama una campaña pola inclusión del títulu de grau n’asturianu

by asturnet

La organización Xunta Moza, mocedá de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, entamó güei una campaña reivindicativa “pola inclusión del asturianu nos planes d’estudios universitarios como títulu de grau”. La iniciativa entamó cola instalación de cuatro pancartes, nun repartu de dípticos y una pegada de cartelos nel Campus del Milán y col envís de qu’esta seya una primer acción “d’una riestra d’elles” que quieren esponer lo que la organización piensa de la solución que se tien que-y dar a la llingua na Facultá de Filoloxía.

“A estes altures, depués de pidir la propia Facultá de Filoloxía en 1996 la creación d’una llicenciatura de Filoloxía asturiana, qu’igualara l’idioma d’Asturies no académico a les demás llingües peninsulares, nun se pue contemplar otra cosa que nun seya equivalente a esti pidimientu”, afirmó la organización. “El marcu académicu européu nuevu nun pue valir como sida p’arrequexar l’asturianu nuna categoría menor”, comenten.

Pa la Xunta, “hai que sorrayar que, siendo la Universidá la institución cultural más importante de la sociedá, nun pue ser cómpliz de la marxinación y l’amenorgamientu que carez l’asturianu”. Según el comunicáu, “el fechu de perdese a lo último del cursu pasáu una votación de cálter políticu contra una propuesta que técnicamente asitiaba l’asturianu nun sitiu dignu pa cualquier llingua, nun val d’escusa pa renunciar a ello”. La organización pide “la inclusión del asturianu como un títulu de grau a sabiendes de que p’algamalo nun hai más que materializar les bones pallabres y los xestos, tornándolos nuna realidá concreta na que la llingua propia d’Asturies tenga el sitiu que merez”.

Mientres na Facultá de Filoloxía acércase la fecha de la Xunta de Facultá onde van votase les propuestes del actual decanu, que pretende que l’asturianu entre nos planes d’estudiu oficiales al traviés d’un minor, y del profesor Fernández de Castro, que va promovor una enmienda pa sacar al asturianu de los planes d’estudiu.

Sicasí, y d’aprobase na Facultá de Filoloxía d’Uviéu lo mesmo’l minor que’l maior, esti ha pasar pela aprobación, en Madrid, del organismu que revisa toos y caún de les nueves titulaciones de Grau. N’otres ocasiones mandóse a Madrid la petición de crear la llicenciatura en Filoloxía Asturiana y esta refugóse.

Comunicáu de Xunta Moza sobre la fin del encierru na Universidá d’Uviéu

Tamién te podria gustar