Portada Sociedá Ramón d’Andrés afirma que namás la reconocencia oficial del asturianu puede garantizar la normalización

Ramón d’Andrés afirma que namás la reconocencia oficial del asturianu puede garantizar la normalización

by asturnet

El responsable de la Oficina de Política Llingüística del Principáu, Ramón d’Andrés afirmó esti llunes 9 nel actu de presentación de la Primer Encuesta Sociollingüística de Xixón que “sin oficialidá nun ye posible garantizar l’ésitu de la normalización llingüística” y detectó nes instancies de poder y en ciertos ámbitos decisorios de la sociedá asturiana “una clara voluntá de nun facer” respective a la llingua asturiana.

D’Andrés punxo d’exemplu l’actitú de los xixoneses que reflexa l’estudiu del equipu Euskobaròmetro como “muestra de que la xente ye bastante razonable y namás una parte de les élites tien una relación problemática non cola normalización sinón cola propia llingua”. El xefe de la Oficina de Política Llingüística llamó l’atención sobre la “inercia repetitiva en delles instancies” hacia la llingua y afirmó que “namás la oficialidá garantiza completamente la normalización”.

Ramón d’Andrés emponderó’l trabayu dirixíu por Francisco Llera Ramo y defendió la utitilidá de les encuestes como “ferramienta útil pa conocer meyor la realidá y l’entornu sociolóxicu sobre’l que trabayar”. L’estudiu de Xixón “marca un modelu a siguir por otros conceyos” en materia de conocencia de la realidá sociollingüística, afirmó’l responsable de la Oficina de Política LLingüítica del Principáu.

Tamién te podria gustar