Portada Fiestes Próspero Morán abrió la Folixa de la Primavera de Mieres recordando que la cultura tradicional entá s’alcuentra tremando nun iviernu del que nun acaba salir

Próspero Morán abrió la Folixa de la Primavera de Mieres recordando que la cultura tradicional entá s’alcuentra tremando nun iviernu del que nun acaba salir

by asturnet

Próspero Morán, director d’Asturnews, foi esti vienres 15 d’abril l’encargáu de saludar a los mierenses nel empiezu de la celebración de la Folixa de la Primavera que se celebra a lo llargo de tol fin de selmana. El pregón tuvo protagonizáu por un tiempu dafechamente ivernal, que-y sirvió a Morán pa facer una comparanza col momentu ivernal qu’enta viven la cultura tradicional y la llingua asturiana, pa les que entá nun entamó la primavera.

La villa’l Camín conviertese nestos díes na capital d’Asturies de la cultura y el xolgoriu a lo llargo de tres díes corrompinaos d’actividaes múltiples y empobinaes a la participación de la xente nelles. Espiches de sidra, degustación de gastronomía del país, teatru, música y baile tradicionales, constitúin el programa de la Folixa d’esti añu, que cunta tamién coles ya tradicionales nueches de conciertos folk, qu’entamaron el vienres cola banda irlandesa Solas como grupu estrella al llau de N’Arba, Skanda y Mugar.

Mieres acueye estos díes una de les fiestes más singulares y atractives del calandariu de celebraciones que s’abre n’Asturies cola llegada del tiempu bonu, anque nesti añu’l tiempu bonu nun quiso acompangar la celebración. Costumes tradicionales como la espicha de primavera recobren el so significáu orixinal como manifestaciones de la identidá asturiana nel contestu d’esta celebración na que s’ufierta una bayurosa gama de propuestes lúdiques y culturares empobinaes a la participación nelles de tolos públicos. Esi ye’l distingu singular que fai de la Folixa de Mieres una celebración única n’Asturies y una de les meyor planificaes en cuantes programación d’actividaes.

Nesta edición sfoi Próspero Morán, director d’Asturnews, el que recueya’l testigu de los pregoneros d’años anteriores: el periodista José Luis Argüelles, en 2003 y l’escritor Xuan Bello na edición del añu pasáu. El so pregón animó a los mierenses nun dia dafechamente ivernal a cumplir col oxetivu fundamental de la Folixa: la participación activa de la xente nes actividaes propuestes pa convertir a la villa’l camín nel llugar más vivu del país a lo llargo de tres díes.

La música popular y el folklor tienen un papel destacáu na Folixa de la Primavera y dende la tarde del viernes 15 d’abril hasta la madrugada del domingu 17, percorren la villa del Caudal, pasucais de gaiteros y de la banda de música del conceyu; celebrase un festival de tonada de la mina, unos alcuentros de folklor y el Troféu de Gaita Asturiana “Memorial Chema Castañón”. Les nueches del viernes y el sábadu acoyeron los ya célebres conciertos de folk asturianu y internacional, cola actuación el viernes 15 de Skanda y el conxuntu irlandés Solas, y al día siguiente N’Arba y Mugar.

Amueses de baile tradicional enriba un escenariu y na cai, invitando a la participación nellos de la xente; y espectáculos de teatru concebíos pa la so representación n’espacios esteriores públicos, con un amuesa dedicada al teatru costumista asturianu, son otres de les propuestes de la Folixa. Nella resérvase un sitiu cimeru como espresión cultural propia del país a la sidra y a la gastronomía de raigón autóctonu, probablemente tamién pa que naide pueda dicir al final que la Folixa de la Primavera de Mieres-y supo a poco

Tamién te podria gustar