Música Ramón Prada estrena con llenu total en Lorient la so cantata pa celtes y orquesta by asturnet 5 d'agostu, 2004 written by asturnet 5 d'agostu, 2004 138 Ramón Prada estrenó na nueche’l xueves 5 dagostu en Lorient la primer “cantata pa celtes y orquesta” que se compón nAsturies, exemplu vivu del alitar de la música tradicional de raigañu célticu en xuntanza con instrumentos clásicos. Prada, cola calidá quamuesa davezu, llogró ufiertar esti xueves pela nuechi en Lorient una composición que brilló na interpretación, nun Gran Teatru enllenu hasta la bandera. Podía decise más alto, pero non más nidio. La cultura céltica tradicional, de la quAsturies ye exemplu constante colos sos músicos y les sos músiques, tien la meyor de les amestaúres posibles col mundu de la música clásico, significación de cultura d’altor y rebufu elitista. Y el productu tien más altor cultural entá que los instrumentos presentes nel escenariu onde sinterpreta, como pue sentise nesta pequeña parte dun de los seis movimientos que componen la obra. Sigún desplicó Ramon Prada esta mesma selmana na rueda de prensa previa al estrenu absolutu de ‘Keltikhé’, “la conesión cola nueva obra ye esi sentimientu celta que tenemos y que nos fai guardar les tradiciones, por eso escoyí la voz femenina que ye la representación de quien guardare hasta agora eses tradiciones, daqué que coincide con tol aarcu atlánticu. Prada dixo tener nidio tamién que cada vegada que vengo equí veo esa conesión ente les cultures desti territoriu, n’alusión al Intercélticu de Lorient. Y na nuechi del xueves sintiéronla tolos que tuvieron la suerte dalcontrase entel millar llargu despectadores que disfrutaron duna interpretación midía y perbién ensayada. Pesie a les dificultaes que presentaba lescenariu, pequeñu pal trasiegu de xente que pide la obra, les evoluciones del grupu Muyeres per esi escenariu quedaron dafechu ensertaes na cadarma clásica na que salcontraben colocaos los músicos. Y la voz de Mari Luz Cristóbal y de les componentes del grupu Muyeres sonaron con fuerza y calidá entemecíes coles gaites, larpa, los whistles, los oboes y violines, y la percusión. El conceutu de la obra ye mui difícil porque quier axuntar los cantos tradicionales colo sinfónico, y ye una obra mui densa, 75 minutos. Asina de nidiu dexól calter de la obral compositor asturianu, quafitó amás nes sos declaraciones que lo más dificil, lo más interesante ye ver como samesten los instrumentos tradicionales col mundu sinfónicu… esa ye la parte más dificil. Nesi sen, lautor yá recalcara antes del conciertu d’anueche que la mayor dificultá alcuéntrase nadaptar los músicos tradicionales a la música sinfónica. Ramón Prada tamién desplicó que hai de tener la suficiente capacidá p’abrir les oreyes y entender cómo tien dencaxar linstrumentu tradicional nun conxuntu que ye estremáu, comol de los instrumentos clásicos, pero eso nun ye una llimitación en sí mesma. “Una cantata pa celtes” ‘Keltikhé’ ta definida pol mesmu autor como una cantata pa celtes y orquesta, lo que pue ser enforma significativo pa desplicar lo que quier algamar esta composición sinfónica: convertir la tradición al mundu sinfónicu teniendo como entamu la fuercia de la voz tradicional de les muyeres asturianes. Voces de muyer améstense nesti sen coles bombardes, les gaites, el binioù, el bouzouki o los whistles pa formar una estaya tradicional que se va meciendo na cantata de Ramón Prada colos instrumentos clásicos. La obra preséntase estremada en seis movimientos quentamen con ‘Avalon’, una obertura de la que surde la voz nel segundu movimientu; ‘Muyeres’, nel que s’interpreten cancios tradicionales como ‘La Danza de les Vieyes’ (una danza prima arrecoyida en Mieres del Camín y quentama col romance de San Xuan Verde), ‘Cantar bien neña’ (una tonada del más fondu estilu ayerán) y dos dances vaqueires (La Gallegada y La Media Vuelta), y darréu ‘Carnac’, un movimientu inspiráu dafechu nel misteriu quarrodia a les piedres bretones que se caltienen nesa rexón y que de lo más arraigonao va treslladando lambiente a un adagio melancólicu pa gaita irlandesa y low whhistle. ‘Lancelot’ yel cuartu movimientu de la obra y apurre lúnicu romance de temática artúrica que se conoz nAsturies y que val, sigún se recueye nel programa, pa da-y vida, agora cola voz solista, a la lleenda. El quintu movimientu, ‘Lugnasad’ amuesa lambiente de la fiesta cola que los celtes festexaben el veranu, emplegando pa ello un binioù-koz, una bombarda tenor y una gaita asturiana, cubriendo desta mena una gama de más de cuatro octaves ‘Ástura’ yel movimientu final, y xermen de tola obra, que surde dende la ñeblina pa finar con un canciu tradicional a coru que xune otra vuelta la orquesta cola tradición de mayor raigañu. Suplementu d’Asturnews sobro’l Festival de Lorient 2004 0 FacebookTwitterPinterestEmail Anterior El Principáu escueye Madrid pa la primer cellebración oficial itinerante del Día d’Asturies nel esterior siguiente ‘Cultura pal Arango’ espera acceder al teatru pa comprobar el so estáu antes de setiembre Tamién te podria gustar Semando Son amuesa’l nuevu folk asturiano El Trasiegu Fest va tener un mercáu con... Tatxers, Skabidean y la nueva escena musical Navarra... Algaire repite l’éxitu del 2022 en Lorient La Banda Gaites de Castrillón ufrió’l so repertoriu... 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