Portada Política PAS y AA refuguen que barcos gallegos “pesquen n’agües interiores asturianes”

PAS y AA refuguen que barcos gallegos “pesquen n’agües interiores asturianes”

by asturnet

Les organizaciones polítiques Andecha Astur y Partíu Asturianista refugaron conxuntament la posibilidá de qu’ente cinco y diez cerqueros gallegos pesquen nes agües interiores d’Asturies (les llendaes poles llínies imaxinaries que xunen los cabos del país), sumándose asina a la postura amosada estos díes por Rafael Rodríguez, presidente de los armadores de cercu asturianos, y Dimas García, de la Federación Asturiana de Cofradíes.

Los barcos del país vecín quieren pescar nes nueses agües interiores pa “garantizar la llegada a la rula de materia prima en cantidá abondo p’abastecer el mercáu”, pero los armadores de cercu asturianos (anguañu hai cuatru n’activu) refuguen tala posibilidá yá que los caladeros asturianos “tan lloñe del so meyor momentu” y afiten que’l desembarcu de más quilos de pescáu tendría comu consecuencia una baxada de los precios, yá de por sí ruinos.

Permitir esta primer entrada a los gallegos (que yá esquilmaron les sos propies agües) lo que va suponer ye esquilmar les agues asturianes, y non sólo impedir el desendolque de la flota asturiana (d’alcuerdu a la demanda que se reconoz qu’esiste) sinón “desaniciar lo poco que queda, al tener que competir colos gallegos y les sos técniques esquilmadores”.

Poro, Andecha Astur y Partíu Asturianista esixen a la Direición Xeneral de Pesca d’Asturies, la entidá con competencies p’apurrir les llicencies que necesiten los armadores gallegos, que “nun-yos permita faenar equí, atendiendo a les razones espuestes polos pescadores asturianos, igual que se fizo en 2008, cuando, de la mesma manera, denegaron les llicencies a los barcos foriatos porque la flota llariega que pescaba n’agües interiores yera suficiente p’abastecer el mercáu del país”.

Andecha y PAS conseñaron la responsabilidá política del Gobiernu d’Asturies “nel desaniciu del sector pesqueru asturianu destacando que nun se trata sólo de la so incompetencia na materia sinón del resultáu d’una planificación fecha a la escontra de los intereses d’Asturies dientru de la dinámica de sumisión del gobiernu a los intereses gallegos y a la política del Estáu español de desaniciu de los seutores económicos tradicionales n’Asturies y facer, pola contra, del nuesu país una provincia de xubilaos y camareros”.

D’otra miente, Andecha Astur y Partíu Asturianista van a pidir a los Ayuntamientos d’Avilés y Colunga (los barcos de cercu asturianos que furrulen anguañu abellúguense nos puertos d’Avilés y Llastres) que se posicionen sol tema y asina presionen a la Direición Xeneral de Pesca, organismu dende’l que se tien de tomar un determín nos prósimos díes, tres aconceyase coles partes afectaes.

Tamién te podria gustar