Portada Sociedá La Xunta de Toponimia movilizó en siete meses a la cuarta parte de los conceyos asturianos

La Xunta de Toponimia movilizó en siete meses a la cuarta parte de los conceyos asturianos

by asturnet

En siete meses, venti conceyos. La Xunta Asesora de Toponimia del Principáu, en funcionamientu dende mayu, pieslla l’añu con venti solicitúes d’otros tantos municipios pa recuperar los sos nomes de llugar en llingua asturiana, una cifra qu’amuesa l’interés de la cuarta parte de los ayuntamientos asturianos por entamar un procesu alministrativu hasta agora inéditu pa ‘rescatar’ los sos topónimos tradicionales.

La última petición cursóla la Corporación de Cangas del Narcea, que suma’l númberu venti nel llistáu de conceyos interesaos n’entamar el llargu trámite alministrativu pa validar a tolos efectos los nomes de llugar n’asturianu. L’últimu pasu d’esa cadena ye l’aprobación por decretu, nel Conseyu de Gobiernu, de la validez de la toponimia de cada municipiu, una culminación qu’estrenarán nes prósimes selmanes los primeros conceyos que solicitaron l’acción de la Xunta, Carreño, El Franco y Llanes.

Pesie a que la cantidá d’ayuntamientos interesaos hasta agora na recuperación toponímica supón al rodiu d’un 25 por cientu sobro’l total de conceyos d’Asturies, esi porcentaxe medra sustentivamente si se mira pa la población qu’habita esos municipios, yá que na llista de la Xunta de Toponimia figuren conceyos mui poblaos, ente ellos Xixón, Llangréu, Siero y Mieres.

La Xunta Asesora de Toponimia del Principáu echó a andar en mayu pasáu, ensertada nel organigrama de la Conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu, col envís d’afitar l’usu de la toponimia tradicional en cartelos indicadores, mapes y documentos oficiales no que queda de llexislatura autonómica, hasta 2007.

L’organismu cellebró la so última xuntanza de trabayu la pasada selmana en Llangréu, dientro d’una práctica que prevé desendolcar les reuniones ordinaries nos propios conceyos que soliciten la recuperación de los sos topónimos.

Tamién te podria gustar