Portada Sociedá La Xunta de Toponimia defende’l nome de ‘Llangreo’ na propuesta que-y entrega al Ayuntamientu

La Xunta de Toponimia defende’l nome de ‘Llangreo’ na propuesta que-y entrega al Ayuntamientu

by asturnet

‘Llangreo’, acabao en ‘o’. Responsables de la Xunta Asesora de Toponimia’l Principáu defendieron güei esa designación na entrega d’un llistáu de 300 nomes tradicionales de llugar del conceyu a l’alcaldesa del municipiu mineru, Esther Díaz, qu’agora treslladará’l documentu a una comisión municipal y entamará asina los trámites finales pa validar en mapes y cartelos indicadores los topónimos llangreanos n’asturianu.

Na entrega de la llista de nomes que la Xunta de Toponimia propón a la Corporación, formalizada esta mañana, el filólogu y vocal de la Xunta Fernando Álvarez Balbuena y el director de la Oficina de Política Llingüística’l Principáu, Ramón D’Andrés, defendieron l’usu del nome ‘Llangreo’ frente al popularizáu ‘Llangréu’ al entender que los topónimos de la zona central d’Asturies acaben en ‘o’ o en ‘u’ en función de la tradición oral, y que, nel casu’l municipiu mineru, nun ta documentáu l’emplegu de ‘Llangréu’.

La propuesta l’organismu asesor de l’Alministración autonómica tendrá que pasar agora dos filtros: Habrá recabar el preste na comisión sociocultural del Ayuntamientu, primero, y depués del Plenu municipal, antes de regresar a Uviéu pa la validación final de los topónimos nel Conseyu de Gobiernu. L’alcaldesa, Esther Díaz, avanzó que dende la Corporación llangreana buscaráse’l mayor consensu posible pa llevar a bon puertu la recuperación de los nomes tradicionales de llugar.

Un total de venti ayuntamientos solicitaron yá al Principáu la recuperación de los sos topónimos en llingua asturiana, pero pesie a que los espedientes de dellos municipios tán yá n’avanzada tramitación, nengún de los llistaos algamó’l pasu final del procesu, la oficialización de los nomes de llugar nel Conseyu de Gobiernu.

Les previsiones de los responsables de la Conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu -departamentu en cuyu organigrama s’enserta la Xunta de Toponimia- pasen por validar de forma oficial los primeros topónimos tradicionales nes prósimes selmanes.

Tamién te podria gustar