Portada Política ERC prpque’l Congresu exixa güei al Gobiernu un calenariu pa estender les llingües cooficiales

ERC prpque’l Congresu exixa güei al Gobiernu un calenariu pa estender les llingües cooficiales

by asturnet

ERC quier que’l Congresu exixa güei al Gobiernu un calenariu pa estender les llingües cooficiales Propón siguir el “modelu” llingüísticu catalán y que “la normalización” llegue tamién a la Cámara Baxa

Esquerra Republicana va defender güei ante’l Plenu del Congresu una moción cola que persigue que la Cámara muestre’l so apoyu al modelu llingüísticu catalán y afale al Gobiernu a que presente, nel plazu d’un mes, un calendariu p’algamar la plena normalización del usu de les llingües cooficiales en tola Alministración Xeneral del Estáu a lo llargo d’esta llexislatura. Esti plan deberá incluyir, según ERC, actuaciones pa llograr que los diputaos puean utilizar el catalán, el gallegu, y el ‘euskera’ nel Congresu. El testu que van someter a votación a los republicanos, difundíu esti dia por dellos medios de comunicación, ye por mor de la entruga sobre esti asuntu que’l diputáu Joan Tardá dirixó’l pasáu miércoles nel plenu a la ministra d’Alministraciones Públiques, Elena Salgado.

Los independentistes catalanes dividieron la so moción en dos partes. La primera tien como oxetivu que’l Congresu manifieste’l so apoyu al modelu llingüísticu catalán y a la plena “normalización” del usu de les llingües cooficiales en “toles esferes de la vida pública”.

ERC plantega que’l Congresu encamienta al Gobiernu a que promueva la incorporación del catalán, el gallegu y l’euskera nos órganos constitucionales y especialmente nel Congresu de los Diputaos. Los republicanos, que defenden activamente l’usu d’estes llingües na Cámara Baxa dende l’anterior llexislatura, tenten agora col so testu y que’l Gobiernu s’implique pa facer realidá esta reivindicación.

Nesti sen ERC propón que primero del branu s’establezan mecanismos de rellación y coordinación ente’l Conseyu de les Llingües Cooficiales de l’Alministración Xeneral del Estáu y les Cortes Xenerales

Tamién te podria gustar