Portada Política El PSOE diz non al asturianu nel plenu Noreña

El PSOE diz non al asturianu nel plenu Noreña

by asturnet

Conceyu Abiertu por Noreña vien de denunciar’l refugu a una propuesta de so pa que nun se repitan los fechos polos que va pocos meses, l’Alcalde d’esti conceyu, el socialista Cesar Movilla, nun aceptó una moción d’esti grupu por tar redactada n’asturianu. Conceyu Abiertu presentó una moción billingüe (que pue consultase nel enllaz qu’ufre esta noticia) onde solicitaba al plenu que se pudieran presentar namás n’asturianu nel futuru, recibiendo’l votu en contra de PSOE ya IDEAS, les abstenciones de PP y FAC, y los votos a favor de los independientes y el Frente de la Izquierda, amás del grupu que presentaba la moción. Les protestes nun se ficieron esperar, l’Academia de la Llingua Asturiana y l’asociación N’ast yá s’espresaron en contra d’esta decisión de los socialistes.

Pa N’ast “el PSOE de Noreña caltien la so actitú cerrisca haza la llingua asturiana” y “non solamente prohibe l’usu del asturianu sinón que torga que pueda aldericase sobre ello”, polo que califiquen al PSOE como “organización fondamente antiasturiana y antidemocrática”, yá que torga “l’exerciciu d’un derechu humanu y civil”.

Pela so parte, l’Academia de la Llingua Asturiana, n’enterándose del determín del alcalde de Noreña, de refugar y nun tramitar nel Plenu del pasáu xueves 29 de setiembre una moción del grupu políticu «Conceyu Abiertu», sobro’l derechu a tratar mociones escrites en llingua asturiana quier treslladar a la opinión pública asturiana la so más fonda esmolición énte la reiterada “falta de respetu” qu’amuesa’l rexidor noreñense hacia la llingua y la cultura asturiana ya, inda más, afirmen “hacia’l propiu derechu de los ciudadanos del conceyu a usar la llingua d’Asturies”.

Pa l’ALLA esti fechu amuesa “la necesidá de d’atayar situaciones como les descrites pente medies del reconocimientu del asturianu como llingua oficial n’igualdá de condiciones que’l restu de llingües del Estáu”.

Moción presentada por Conceyu Abiertu

Tamién te podria gustar