Portada Sociedá Amigos de los Bables advierte “una deriva oficializante” nel Plan

Amigos de los Bables advierte “una deriva oficializante” nel Plan

by asturnet

Josefina Martínez, Gustavo Bueno, Jesús Neira y Modesto González Cobas, remitieron un escritu a diversos medios asturianos nel que truñen contra’l Plan de Normalización Social de la llingua asturiana, recientemente puestu a discusión na Xunta Xeneral, nel qu’advierten “una deriva oficializante que desborda el réximen xurídicu establecíu na Constitución y el Estatutu”. Amigos de los Bables escusa nel escritu la so ausencia na Comisión de Cultura del parlamentu asturianu y defenden la negativa a crear una especialidá de Filoloxía Asturiana. Pa los firmantes la recuperación del asturianu “namás diba valir pa aislar a los sectores menos favorecíos económicamente”.

Los cuatro firmantes del escritu afirmen qu’ente la “imposibilidá material” d’asistir a les comparecencies del pasáu 30 de mayu na Xunta Xeneral formularon les sos opiniones sobre’l Plan de Cultura por escritu nun documentu del qu’acusen a los medios de comunicación de silenciar. Un resume d’esi documentu ye l’escritu que Amigos de los Bables unviaron a diversos medios y qu’hasta agora namás tien recibío l’apoyu de la Comunión Tradicionalista Carlista del Principado de Asturias. Los tradicionalistes afirmen nel so comunicáu que “les diverxencies notables col ideariu de dalgunos de los firmantesno nun nos impiden suscribir los sos argumentos, axustaos a la realidá y cargaos d’asturianismu de bona llei”. Los carlistes recuerden que munchos de los escritores n’asturianu del sieglu XIX y XX profesaron el mesmu ideariu qu’ellos y desixen “que cese el marafundiu de recursos públicos pa la construcción d’una falsa identidá asturiana (en too opuesta a la verdadera) y el mantenimientu clientelar d’un ciertu abertzalismu autóctonu”.

L’apoyu de los tradicionalistes ye l’únicu col que cuenta hasta agora l’escritu firmáu por Josefina Martínez, Gustavo Bueno, Jesús Neira y Modesto González Cobas. Nél Amigos de los Bables critica la forma na que s’elaboró y aprebó el Plan de Normalización, ensin sometelu a información pública, lo que consideren “una omisión indesplicable”, ya qu’en tratándose de “una supuesta «normalización social» resulta, en efectu, inconcebible nun consultar a la sociedá enantes de decidir la necesidá, el conteníu y el algame de la normalización. Los firmantes critiquen tamién la metodoloxía empleada pola Xunta de Toponimia y “la falta de consensu na materia”; defenden tamién la negativa a crear una titulación de Filoloxía Asturiana, sobre la que dicen “esiste unanimidá na llinia na que vien inscribise la nuestra asociación”.

Nel escritu Amigos de los Bables desenvuelve una serie de considerances xenerales sobre la realidá llingüística asturiana na que caltienen que “l’estáu actual de les fales asturianes nun cambió muncho en sieglos”, a nun ser pola influencia del español y que col “predominiu y xeneralidá del español pa toles actividaes que nun sean les d’escasu radiu d’acción de l’aldea y del valle, ye inútil pretender la propagación de la nueva variedá artificial que llamen «llingua», non falada en parte dalguna, que terminaría por facer desapaecer les fales vives y espontánees”.

.

Tamién te podria gustar