Portada Sociedá Medren les crítiques al Principáu pol sofitu a la candidatura del gallegu como patrimoniu de la UNESCO

Medren les crítiques al Principáu pol sofitu a la candidatura del gallegu como patrimoniu de la UNESCO

by asturnet

La presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana Ana Cano pidió desplicaciones al gobiernu asturianu pola presencia del viceconceyeru de Mediu Rural Eduardo Lastra nun actu de sofitu a la candidatura del gallegu como patrimoniu universal de la UNESCO. Andecha Astur sumòse a les crítiques pola presentación de la candidatura en Santiso d’Abres con presencia del conselleiro del BNG Fernando Blanco.

Ana Cano desixó al gobiernu del Principáu qu’esclarie la razón pola qu’un miembru del executivu participó institucionalmente nel actu de presentación de la candidatura del Patrimoniu Inmaterial Gallego-Portugués en Santiso d’Abres. La presidenta de la institución académica denunció l’actitú del gobiernu asturianu énte la realidá llingüística de la zona Navia-Eo y afirmó que “llamentablemente la falta d’iniciatives de política cultural por parte del Principado da ales” a los intentos de asimilación cultural d’estos conceyos que promueven sectores nacionalsites gallegos.

Andecha Astur sumóse a les crítiques pol sofitu institucional del Principáu a una candidatura qu’inclúi ente’l patrimoniu inmaterial pal que se solicita la protección de la UNESCO a loa territorios de fala gallego-asturiana. La organización nacionalista dio un pasu alló de les crítiques y empobinóse directamente a la UNESCO p’advertir a esta institución internacional de que “de llevase a cabu tala proclamación nos términos en qu’estra propuesta foi rializada, consumaríase un atentáu cultural ensin precedentes escontra’l padremuñu asturianu”.

La candidatura del gallego-portugués como Patrimoniu Inmaterial Universal ta promovida por diverses instituciones de Galicia y Portugal, encabezaes polos sos gobiernos y les sos másimes instancies académiques. Dende la puesta en marcha de la iniciativa los promotores vienen celebrando actos periódicos de sofitu a la candidatura. Un de los últimos actos celebróse va unos díes nel conceyu asturianu de Santiso d’Abres y foi el conselleiro nacionalista del executivu gallegu Fernando Blanco l’encargáu de presentar el proyectu. L’actu d’Abres cuntó cola presencia del viceconseyeru asturianu de Mediu Rural Eduardo Lastra que afirmó que “el gobiernu del Principáu ve con bonos güeyos y apoya” la candidatura gallego-portuguesa.

Web oficial de la candidatura del gallego-portugués como Patrimoniu Universal de la UNESCO

Tamién te podria gustar