Portada Sociedá L’asturianismu clama n’Avilés pola oficialidá pa nun ver la llingua morrer “en tiempu real”

L’asturianismu clama n’Avilés pola oficialidá pa nun ver la llingua morrer “en tiempu real”

by asturnet

Crítiques a la clas política asturiana, pidimientos directos d’eficiencia al Gobiernu autonómicu y, sobre too, la esixencia de que l’asturianu seya oficial “pa nun velu morrer en tiempu real”. Con esi triple mensaxe discurrió la manifestación ciudadana del Día de les Lletres Asturianes, qu’axuntó nes cais d’Avilés a 2.500 persones, según el cálculu de la Policía Municipal.

La cifra de participantes abultóse menor a simple vista, pero en tou casu la marcha enllenó de colloríu el cascu vieyu avilesín ente eslóganes de nuevu cuñu vieyes consignes. Ente éstes últimes, la propia demanda d’oficialidá pa la llingua asturiana, presente na pancarta de la cabecera venti años depués de que la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana naciera precisamente cola meta de la oficialidá como fin cimeru.

Ente les innovaciones, una sátira de la futura radiotelevisión autonómica contra una hipotética ausencia del asturianu nes emisiones, glayíos de censura al Gobiernu autonómicu de coalición y un guiñu al reciente cambiu de signu del Gobiernu central: “ZP fala asturianu na intimidá”, rezaba una pancarta de Lliberación.

Polo demás, presencia reseñable de tolos partíos políticos, sindicatos y collectivos sociales implicaos na defensa de la llingua asturiana, dende Andecha Astur, Izquierda Asturiana y Partíu Asturianista a Izquierda Xunida-Bloque por Asturies, a cuyos cabezaleros, que circularon na cola de la manifestación, tocó-yos aguantar el chaparrón de les llamaes severes a una acción más intensa en defensa del asturianu dende l’Executivu autonómicu.

De “decepción” tildó un voceru de la Xunta, al acabu de la marcha, les polítiques desendolcaes hasta la fecha pol Gobiernu PSOE-IX-BA. Entiende la Xunta pola Defensa de la Llingua que ye imprescindible una Dirección Xeneral de Política Llingüística “con rangu y presupuestu abondu” pa garantizar la sobrevivencia d’un idioma qu’amorrenta, y llama la clas política a apartar el “provincianismu” pa incluyir la oficialidá nuna futurible reforma del Estatutu d’Autonomía del Principáu.

Los organizadores de la manifestación, que trescurrió nuna tregua meteorolóxica ente la estación intermodal y la Casa Cultura d’Avilés, amosáronse amás escépticos énte les midíes concretes de normalización anunciaes esta mesma selmana pola Conseyera de Cultura, Comunicación Social y Turismu, Ana Rosa Migoya, “porque en casi un añu de gobiernu nun foron quien a garantizar que tolos rapacinos puean estudiar asturianu”.

Tamién te podria gustar