Portada Educación La intolerancia y el prexuiciu ganen na Xunta de Facultá de Filoloxía

La intolerancia y el prexuiciu ganen na Xunta de Facultá de Filoloxía

by asturnet

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, nun comunicáu que facía públicu esta mañana, quier “llamentar el resultáu de la votación fecha ayeri martes 24 na Xunta de la Facultá de Filoloxía onde se decidía la estructura de les titulaciones de Grau. Na propuesta del equipu decanal la Filoloxía Asturiana tenía’l sitiu dignu que se venía reclamando dende hai venti años. La victoria nes votaciones de la enmienda en contra presentada pol profesor Félix Fernández de Castro vuélvenos a los tiempos escuros de la Universidá cuando la intolerancia y el prexuiciu valtaron una vez y otra tolos intentos de que l’asturianu tuviere presente de manera digna nos estudios universitarios de Filoloxía.

Nun fai falta recordar que la Universidá d’Uviéu ta obligada, como máxima institución académica d’Asturies, a protagonizar l’estudiu científicu y el llabor investigador sobre la nuestra realidá llingüística. Negar qu’haya una titulación d’Asturianu nos planes oficiales d’estudiu cuando sí la hai d’otres llingües supón nega-y a la nuestra cualquier salida aceptable. ¿En qué otra Universidá si nun ye la d’Asturies va poder estudiase l’asturianu?”.

La enmienda presentada pol profesor Félix Fernández de Castro nel sentíu de negar la entrada de la Filoloxía Asturiana pa evitar la politización de la universidá, ye pala Xunta “una muestra, precisamente, de la politización de dellos sectores universitarios que nun admiten la normalidá y que nel estudiu de les llingües minoritaries ven una amenaza pal so estatus personal”.

A estes altures de sieglu, cuando por fin se taba superando una etapa d’anormalidá, cuando’l patrimoniu llingüísticu asturianu diba atopar l’apoyu y l’estudiu de la máxima institución académica d’Asturies, cuando yá s’escaecieren les cruzaes de los «sensatos y pensantes», reculamos de golpe venti años. Ye una vergüenza pa la Universidá d’Uviéu, pal autor de la enmienda y pa los profesores que votaron a favor d’ella o s’abstuvieron, que nuna institución onde tenía que pesar el criteriu científicu y académicu mande más el provincianismu acérrime, la inorancia y la politización más demagóxica.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana quieren dexar claru’l so apoyu a la ex-Decana de la Facultá de Filoloxía, Ana Cano, a tol so equipu y a tolos profesores que mantuvieron la dignidá de la institución apoyando la so propuesta.

Nuna Asturies normal, onde la llingua tuviere l’estatus oficial que merez y onde’l Gobiernu y tola clas política defendiere con toles consecuencies el nuestru patrimoniu cultural, diba ser intolerable que naide plantegare que la Universidá d’Uviéu-y zarrare la puerta en focicu al estudiu científicu del asturianu na Facultá de Filoloxía. La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana “esixe al Gobiernu asturianu y al rector Vicente Gotor que condenen esti determín inaceptable que dexa fuera de la Universidá’l mayor patrimoniu cultural d’Asturies.”

Tamién te podria gustar