Portada Sociedá La Generalitat promueve un Plan pa facer del catalán una llingua del sieglu XXI

La Generalitat promueve un Plan pa facer del catalán una llingua del sieglu XXI

by asturnet

La Generalitat de Catalunya promueve pal exerciciu 2005-2006 un plan d’acción política empobináu a la sobrevivencia del catalán como llingua d’usu normal. Los principales exes nos que s’articula la iniciativa son la equiparación administrativa col castellán, el fomentu del idioma ente los más mozos y los inmigrantes, asina como ufiertar aperios que valgan pa encarar los retos de les nueves tecnoloxíes y la sociedá de la información.

Embaxo la llienda de “El catalán, llingua europea del sieglu XXI”, la Secretaría de Política Llingüística del gobiernu autonómicu allampia con esti Plan añal como un de los oxetivos principales el de puxar l’adopción de midides administratives y lexislatives pa garantizar l’usu del catalán y ensin restricciones en tolos niveles de la vida pública. Otru de los exes ye fomentar l’usu del idioma ente los más mozos (d’ente los 15 a los 29 años) y ente la población recién asitiada en Cataluña, asina como ente la xente adulto ensin alfabetizar na llingua d’esa comunidá. La puesta en marcha d’un cursu on-line de catalán destináu a estos sectores de la población ye una de les acciones propuestes nel plan, xunto a la meyora de los servicios d’asesoramientu llingüísticu.

Ente les midíes destinaes a afaya-y un futuru a la llingua catalana ente los idiomes europeos del sieglu XXI propónse elaborar un programa específicamente dirixíu a les nueves tecnoloxíes, la sociedá de la información y la comunicación, arriendes de la xestión del multillingüismu. L’usu comercial del catalán y nel ámbitu profesional ya empresarial son tamién oxetivos del Plan, con un apartáu especial pa que na etiquetación de productos, la información corporativa y les webs de les empreses fagan usu del idioma. Respective a la industria cultural propónse el fomentu del cine en catalán y el doblaxe nesta llingua de películes rodaes n’otros idiomes.

A la fin el Plan d’acción política propón l’espardimientu del usu del idioma en toles instituciones públiques de la comunidá, l’estáu y la Unión Europea. La iniciativa de la Generalitat busca tamién ente los sos oxetivos el reforzamientu de les relaciones y la colaboración colos territorios catalano-falantes del Roselló y l’Alguer.

El catalán llingua europea del sieglu XXI

Tamién te podria gustar