Portada Tecnoloxía La Generalitat apuesta pol software llibre nes sos instituciones y por promocionar el so usu na sociedá

La Generalitat apuesta pol software llibre nes sos instituciones y por promocionar el so usu na sociedá

by asturnet

La Secretaría de Telecomunicaciones y Sociedá de la Información, dependiente de la Conselleria de Universidades, Investigación y Sociedá de la Información (DURSI) de la Generalitat de Cataluña acaba d’entamar una preba piloto de migración de los sos sistemes informáticos a software llibre, col fin d’espardelu darréu a tolos organismos del gobiernu catalán. Al empar, l’executivu que preside Pasqual Maragall, emprima una campaña al través de la DURSI pa promocionar l’usu del códigu abiertu na sociedá, dirixíu a universitarios. Entrames iniciatives surden del espíritu de progrsu del pactu tripartitu que caltién el gobiernu de Cataluña.

El secretariu de Telecomunicaciones y Sociedá de la Información de la Generalitat, Oriol Ferran, desplicó va unos díes nel anunciu de la puesta en marcha d’esta iniciativa que “el ‘software’ llibre y los estándares abiertos son un elementu importante pa garantizar una serie de llibertaes na manera d’entender la sociedá de la información”. L’apuesta pol ‘software’ llibre figuraba ente los alcuerdos del Pactu del Tinell ente los partíos del tripartitu, y tenta dinamizar el sector empresarial vinculáu coles tecnoloxíes de la información, asina como “facer accesibles tolos sitios web financiaos con fondos públicos” y “utilizar preferentemente ‘software’ llibre en catalán en los sistemes informáticos” de tolos organismos dependientes del Gobiernu catalán. El’software’ llibre, a diferencia del de propiedá, básase nel usu de códigos abiertos que se puen camudar y difundir llibremente, lo que permite un aforru nel coste de la llicencia y más facilidá pa consiguir la so traducción al catalán.

Como puntu de partida el plan de migración de los sistemes informáticos de la Generalitat ta desenvolviéndose nel usu de de “Fedora” y “Ubuntu” como sistemes operativos. Entrambes son distribuciones de Linux y tán traducíes al catalán. Nel terrenu ofimáticu, OpenOffice, una suite qu’incorpora procesador de testos, fueya de cálculu, programa de presentaciones, etc. Ye compatible col formatu Word de Microsoft y con otros formatos utilizaos por otres suites ofimátiques del mercáu. En cuantes a la edición d’imáxenes, apuéstase por “Gimp”, mientres que “Evolution/Kontact” ye l’aplicación elexida pa los servicios de corréu electrónicu y axenda. A la fin “Firefox”, va estendese per tola administración catalana y los sus ámbitos como navegador d’Internet.

Al empar el gobiernu de Catalunya al través de la DURSI emprimó una campaña de promoción del usu del software llibre ente la mocedá universitario embaxo’l lema: “Tu tries. Software lliure en catalá”(Tu escueyes. Software llibre en catalán) y créense tamién beques de hasta 2.000 euros pa los estudiantes qu’enfoquen los sos trabayos académicos dica la temática del códigu abiertu. El presupuestu d’esta campaña de difusión del software llibre ente la xente mozo ye de 90.000 euros per parte de la DURSI y d’otros 10.000 euros per parte de la Secretaría de Política Llingüística de la Generalitat.

El gobiernu de Cataluña nun ye’l primeru del estáu n’apostar pel códigu abiertu, otros como los d’Extremadura o el d’Andalucía ya lo ficieran. Fuera del estáu el gobiernu brasileiru apuesta tamién pol software llibre nes sos instituciones y el gobiernu británicu ta estudiando anguaño la posibilidá de migración de los sos sistemes informáticos.

Tamién te podria gustar