Portada Sociedá L’Academia quier abrise a la sociedá cola nueva UABRA

L’Academia quier abrise a la sociedá cola nueva UABRA

by asturnet

L’Institutu de Cangas del Narcea sirvió d’espaciu esti llunes pa la inauguración de la nueva plataforma d’enseñu de l’Academia de la Llingua Asturiana, la Universidá Asturiana de Branu (UABRA), na que s’inxerten los sos tradiciones Cursos de Branu, y delles actividaes más. Abrió l’actu, Xosé Antón González Riaño, director de los cursos, que saludó a los alumnos y profesores, y comentó dalgunos de los puntos esenciales del funcionamientu de la UABRA. Darréu garró la pallabra Ana Cano, presidenta de l’ALLA, que declaró que la intención de la institución a la hora de crear la UABRA, ye la d’ufiertar un espaciu pa la “tresmisión de la realidá social y la cultura asturiana, con un compromisu cola llingua asturiana”.

Cano anunció que Cangas va ser la sede permanente de la UABRA, “anque nun se descarta llevar dalgunos cursos o actividaes a otros llugares, como Ibias”. La Presidenta esplicó los conteníos curriculares de los cursos y recordó que van dir “anovándose y poniéndose más cursos según les posibilidaes de l’Academia”. Les nueves actividaes, como conferencies y esposiciones, busquen, según espresó Ana Cano, “abrise a la sociedᔠamás de “demostrar que la oficialidá, -la nuesa primer meta- ye posible”.

La cabezalera de l’ALLA, quixo agradecer la posibilidá d’entamar esti proyectu “ilusionante”, a la Universidá d’Uviéu y al Conceyu de Cangas, amás d’a otres persones venceyaes a la organización de la Universidá Asturiana de Branu.

El Vicerrector d’Informática y Comunicaciones de la Universidá d’Uviéu, Víctor Guillermo García, internvino darréu pa recordar “los llogros algamaos” pola Universidá no que cinca a la llingua asturiana, nomando, ente otros “el Reglamentu d’usu del asturianu nel Rexistru, la páxina web n’asturianu, y los estudios oficiales d’asturianu”. Acabó les sos pallabres el Vicerrector recordando un vieyu poema n’asturianu, que reconoció “lleía de pequeñu” y nel que se nomaba a la llingua asturiana como la más vieya. “Nun sé si ye la más vieya, pero pa min ye la más prestosa del mundu”, remató.

L’Alcalde del Conceyu de Cangas del Narcea, José Manuel Martínez, agradeció a l’ALLA “que traigan la Universidá al conceyu, pese al tamañu d’esti” y recordó “l’apuestu de Cangas pola cultura y la educación”, amás de pola llingua asturiana “gracies a la que tenemos una identidá como pueblu”.

Peslló les intervenciones, el Conseyeru d’Educación, José Luis Iglesias Riopedre, recordó los “llogros” nel enseñu del asturianu “que dende’l Gobiernu vamos normalización pasín a pasu”.

Les clases entamaron esa mesma tarde, con al rodiu de 150 persones participando.

Tamién te podria gustar