Portada Sociedá Izquierda Xunida afala al PSOE pa que cumpla’l pactu de gobiernu

Izquierda Xunida afala al PSOE pa que cumpla’l pactu de gobiernu

by asturnet

El coordinador d’Izquierda Xunida y candidatu a les elecciones autonómiques de 2007, Jesús Iglesias, y la conceyala d’Educación y Cultura Asturiana de Xixón, Carmen Rúa, denunciaron públicamente l’incumplimientu sistemáticu de Llei d’Usu y Promoción del Asturianu, razón pola que, nel sen de que ‘la ciudadanía tien derechos’, afalaron al PSOE que cumpla’l pactu de gobiernu enantes de terminar la presente lexislatura. Dende IX criticaron la postura ‘fundamentalista’ de la Federación Socialista Asturiana no tocante a la llingua, llamentando que ‘cuando dalguien queda ensin argumentos fale d’obligatoriedá’.

El grupu d’Izquierda Xunida llamó l’atención sobre la imposiblidá per parte de los ciudadanos de dirixise a l’Alministración n’asturianu, pesie a que la Llei d’Usu ye un testu llegal en vigor. ‘Los documentos que se dan pa facer los diferentes trámites tán sólo en castellanu y si se rellenen n’asturianu la so aprobación va depender de la simpatía que tenga pa cola llingua’l funcionariu que los recueye’.

No tocante a la toponimia, IX alvirtió que va tar cuidando la so aplicación, por eso soliciten alcuerdos cola alministración del Estáu qu’ayuden a la modificación de los rótulos que dependen del Ministeriu d’Infraestructures.

Jesús Iglesias, que pidió respetu hacia los derechos de los asturfalantes, comparecía na rueda de prensa con Carmen Rúa, conceyala nel Ayuntamientu xixones, qu’aseguró que de dase una revisión del pactu nes elecciones del añu que vien ‘va ser muncho más fuerte que l’actual y va tener más desixencies’. Ente elles, Rúa pidió’l desbloqueu de les ordenances municipales del asturianu.

Tamién te podria gustar