Portada Sociedá El PP da-y el so apoyu al Plan de Normalización Social pal asturianu del Gobiernu PSOE-IX-Bloque

El PP da-y el so apoyu al Plan de Normalización Social pal asturianu del Gobiernu PSOE-IX-Bloque

by asturnet

El Partíu Popular (PP) dio’l so votu favorable a l’aprebación del Plan de Normalización Social pa la llingua asturiana que sometíase ayer al so refrendu na Xunta Xeneral. Los otros grupos, PSOE y Izquierda Xunida-Bloque por Asturies, a la so vez, aceptaron incorporar al Plan les ocho propuestes de los populares. Joaquín Arístegui relacionó l’apoyu del so grupu al Plan cola prósima reforma del Estatutu énte la qu’afirmó “l’asturianu ye un tema crucial y lo bastante importante como pa nun andar a piedraes con ello”.

El Plan de Normalización Social de la llingua asturiana aprebáu pel Conseyu de Gobiernu del Principáu cuenta dende ayer col respaldu unánime de tolos grupos políticos representaos na Xunta Xeneral, incluíu el Partíu Popular, que s’amosara hasta agora percríticu col paquete d’acciones de política llingüística de la Conseyería Cultura. Na so intervención énte’l plenu el representante del PP relacionó el consensu agora algamáu alrodiu de la normalización de la llingua asturiana cola prósima reforma del Estatutu: “nós queremos un nuevu Estatutu que seya sólidu, estable, duraderu y nun vamos ser los que pongamos obstáculos a llogralu por un asuntu como’l del bable, que se puede solventar col alcuerdu de toos”.

Na rueda de prensa que siguió a la discusión y posterior votación del Plan, el diputáu popular Joaquín Aréstegui quiso resaltar la trescendencia de lo vivío esti xueves nel hemiciclu de la Xunta Xeneral, un fechu que dixo “revaloriza al parlamentu asturianu al amosar que los distintos grupos tamién podemos entendenos a veces y llegar a alcuerdos como esti, énte un asuntu importante p’Asturies, que nunca tensionó la sociedá asturiana y énte el que nun vamos ser nós los que prevoquen esa tensión nunca”. El representante del PP, sicasí censuró tanto a la conseyera de Cultura como a los dos grupos que formen parte del gobiernu por “presentar un Plan aprebáu enantes de da-y la oportunidá al partíu de la oposición a discutilu o amosar la so opinión”, de cualquiermiente, Aréstegui, quiso aparcar les diferencies col gobiernu nesta ocasión y na so intervención parlamentaria anunció la intención del so grupu de votar favoratiblemente al Plan de Normalización.

La conseyera de Cultura, Ana Rosa Migoya, defendió na so intervención la politica llingüística entamada pol gobiernu del Principáu y que tien la so articulación nel Plan de Normalización Social de la llingua asturiana, del que dixo “val pa desbloquear la cuestión llingüística n’Asturies” y respective a les posibles crítiques y desconfiances que xenerare nos sectores más favorables a la normalización afirmó na parte final, espresándose n’asturianu que “naide nun puede dicir que’l Plan supón nengún retrocesu, al contrario ye un azance respetuosu con toles sensibilidaes”. La conseyera tamién advirtió sobre posibles inxerencies esternes respective al gallego-asturiano y defendió que “el Principáu y les sos instituciones son la única administración con competencies en materia llingüística pa esa zona”. Paloma Uría, pela so parte, nuna intervención

íntegramente en llingua asturiana, apoyó el Plan de Normalización y saludó como positives les propuestes feches pol grupu popular. Al empar la representante d’IX-BA especificó que pal so grupu “la normalización ye dir camín de la oficialidá” y quiso remembrar les situaciones “d’arnormalidá” que vive la nuestra llingua anguaño, “especialmente nel ámbitu de la enseñanza, onde non tolos alumnos que deseen recibir l’asignatura pueden facelo nel so centru y onde la situación ye sobremanera preocupante no que cinca al profesoráu, y n’especial el que nun tien estabilidá”. José Luis Montes, en nome del grupu socialista dixo que “esti ye un bon Plan”, anunció l’apoyu de los socialistes a les ocho propuestes del PP y terminó la so intervención faciendo usu del asturianu.

Na rueda de prensa -informal énte l’ausencia de cámares de televisión y con pocos medios yá presentes na sala- que siguió al debate y aprebación del Plan de Normalización los tres grupos quisieron escenificar la so xuntura nun fechu con pocos precedentes na vida parlamentaria y nella coincidieron en señalar la importancia de que la política llingüística diseñada nel Plan cuente col respaldu del parlamentu en plenu, con tolos grupos políticos d’alcuerdu. Nesti alcuentru colos representantes de los medios informativos, Joaquín Aréstegui volvió recalcar la importancia del consensu algamáu “de cara al debate que va abrise nun futuru prósimu sobre la reforma del Estatutu”, pal diputáu popular “el tema del asturianu ye crucial nesa reforma pero nun queremos que seya el principal, por eso convién algamar alcuerdos como esti que son el reflexu de lo que quier la sociedá asturiana:quieren y estimen al bable, pero al empar d’una manera mayoritaria nun acepten la obligatoriedá, nin nenguna imposición, nun quieren una imersión llingüística que nun respete la voluntariedá”.

Nel repartu de les intervenciones énte los escasos medios presentes na rueda de prensa, el diputáu socialista José Luis Montes, coincidió col representante del PP en “que la oficialidá y la propia llingua nun tienen que protagonizar la reforma del Estatutu, que s’entamará l’añu que vien, ye importante recordalo y nesi sen ye mui positivo ver que la totalidá de la Xunta respalda’l Plan de Normalización aprebáu pel gobiernu”. Montes remembró “los prexuicios qu’inda esisten na sociedá respective al asturianu, nun fai falta alcordase qu’equí siempre se consideró una fala menor, d’aldeanos, el Plan de Normalización va valir pa dignificar la llingua y acabar con munchos prexuicios”.

Pel so llau, Paloma Uría, que facía nones espresivos mientres los representantes de los otros dos grupos parlamentarios refugaben la oficialidá como una posibilidá pa plantear a curtiu plazu y cuando-y llegó’l turnu afirmó: “nun ye del too correcto relacionar oficialidá con obligatoriedá, hai munches clases d’oficialidá, nel estáu español esisten anguaño situaciones mui distintes, nun hai un modelu únicu y nós nun renunciamos a qu’Asturies tamién tenga’l propiu”. Pa Uría “la normalización social, talo nós la entendemos, tien valir pa sensibilizar a la xente de qu’hai de siguir dando pasos nesi camín y ún que consideramos fundamental y qu’ha llegar ye’l del reconocimientu de la oficialidá que garantice dafechu la situación llegal del asturianu”.

Tamién te podria gustar