Portada Política UNA quier da-y puxu a una nueva reforma estatutaria p’Asturies

UNA quier da-y puxu a una nueva reforma estatutaria p’Asturies

by asturnet

Unidá Nacionalista Asturiana per aciu del so portavoz nacional, Faustino Zapico, comunicó l’entamu de la campaña institucional que va llevar alantre la organización nacionalista pa esixir a los partíos políticos parllamentarios asturianos qu’asuman de forma urxente la reforma estatutaria “pol grave perxuiciu que vien suponiendo p’Asturies el paralizar tala reforma”.

Faustino Zapico destacó que “dempués de 30 años d’autonomía, fai falta una actualización de les instituciones básiques d’Asturies al igual qu’actualizar la normativa a les nueves realidaes sociales, económiques y culturales”. Los nacionalistes ven un riesgu inaceptable nel retrasu de la reforma estatutaria porque “ta marxinando a Asturies en temes básicos como nel del financiacimientu autonómicu, onde volviemos a ser una de les grandes perdedores”.

Según UNA, l’egoísmu de los partíos parllamentarios asturianos fixo imposible la reforma estatutaria porque “taben más esmolíos polos sos porgüeyos partidistes que polos intereses de les asturianes y los asturianos y con esa actitú ye imposible llevar alantre acuerdos fundamentales pal desendolcu d’Asturies”.

Pa UNA la reforma estatutaria tien que s’afitar en tres pegoyos básicos, el primeru, el financiamientu darréu que “tenemos que garantizar los recursos necesarios pa ser a facer les polítiques que se precisen pa sacar Asturies de la crisis social, cultural y económica na que tamos sumíos dende los años ochenta” al igual que garantizar “una soberanía fiscal que garantice l’autonomía política d’Asturies y podia asumir el so propiu futuru faciéndonos responsables de los nuesos aciertos y errores”.

Un segundu aspectu fundamental ye una carta de derechos y obligaciones porque “les asturianes y los asturianos tenemos que conocer tanto los nuesos derechos como ciudadanos d’Asturies como les nueses obligaciones y hemos d’abrir el debate sobre temes como la renta social básica, la igualdá efectiva de xéneru y por orientación sexual, los problemes de la emigración y inmigración, derechos medioambientales y de la salú y un llargu refileru de temes que va 30 años nun teníen la vixencia de güei en día”.

Pa cabu como tercer aspectu a tener en cuenta na reforma estatutaria ye la “oficialidá del asturianu, que vien siendo una esixencia social que yá reclamen hasta les instituciones internacionales como la Unesco o la propia UE”. Pa UNA nun inxertar la oficialidá del asturianu ye “caltener nel tiempu una situación de discriminación inalmisible pa los falantes d’asturianu que namás esixen ser ciudadanos como los demás y non de segunda como asocede anguaño” concluyó Faustino Zapico.

La campaña va entamase nos Conceyos de Nava y Carreño presentando la moción los grupos d’Asturianistes por Nava y UNArespectivamente, inda que van buscase más conceyos onde se queria sofitar esta campaña, tan necesaria pa tener una Asturies preparada pa facer frente a les necesidaes del sieglu XXI.

Tamién te podria gustar