Portada Sociedá Simone Veil algama’l Premiu Príncipe d’Asturies de Cooperación Internacional

Simone Veil algama’l Premiu Príncipe d’Asturies de Cooperación Internacional

by asturnet

El xuráu del Premiu Príncipe d’Asturies de Cooperación Internacional fexo pública esti meudía la decisión d’apurrir el galardón a la francesa Simone Veil. La premiada ye un referente moral na Europa contemporánea de la llucha polos derechos humanos y contra la intolerancia. Superviviente del campu d’esterminiu d’Auschwitz y presidenta del primer parlamentu européu, tien destacao al empar por trabayar en pos de la unidá comunitaria. Anguaño ye presidenta de la Fundación pa la Memoria de la Shoah (Holocausto), una institución dedicada a remembrar a les víctimes del nazismu.

El xuráu del Premiu Príncipe d’Asturies de Cooperación Internacional tuvo presidíu pol ex presidente español Leopoldo Calvo Sotelo, y formébenlu la presidenta de la Xunta Xeneral del Principáu María Jesús Álvarez González, Enrique Barón, Emilio Cassinello, Alicia Castro Masaveu, Manuel Díaz Ron, Severino García Vigón, Antonio Garrigues Walker, Laura González, Álex Grijelmo, Luis Lada Díaz, Ricardo Martí Fluxá, José María Martín Patino, Marcelino Oreja Aguirre, Yago Pico de Coaña, Francisco Pinto Balsemão, Luis Ruiz de Gopegui, Alfonso de Salas, Luis Sánchez-Merlo, Nicolás Sartorius, Gustavo Suárez Pertierra y Teodoro López-Cuesta, como secretariu.

La premiada Simone Veil nació na ciudá francesa de Niza en 1927. En 1944,na ocupación de Francia polos alemanes, deportáronla con so madre y una hermana, al campu de concentración d’Auschwitz. So padre y otru hermanu desapaecieron y nunca más volvió a sabese d’ellos. Una vez lliberada, en mayu de 1945, instalóse en París, onde se llicenció en Derechu y diplomóse nel Institutu d’Estudios Políticos.

Veil ingresó en 1957 por oposición na Macistratura como agregada del Ministeriu de Xusticia. En 1969 pasó a desempeñar el cargu de conseyera técnica del mesmu Ministeriu y ente 1970 y 1974 fue secretaria xeneral del Conseyu Superior de la Maxistratura. Mientres el mandatu presidencial de Valery Giscard d’Estaing, en 1974, convirtióse na primera muyer ministra de la Quinta República al facese cargu del Ministeriu de Sanidá y Seguridá Social, cartera qu’ocupó cinco años, nos que modernizó la organización hospitalaria de Francia. Nes elecciones al Parlamentu Européu de 1979 encabezó la llista de la Unión pa la Democracia Francesa y fue nombada presidenta del primer Parlamento Europeo elexíu por sufraxu universal directu, un cargu qu’ ocupó hasta febreru de 1982, en que pasó a desempeñar la presidencia de la Comisión Xurídica del mesmu Parlamentu.

Nos comicios europeos de 1984 encabezó la llista lliberal-conservadora y convirtióse en presidenta del grupu lliberal. En 1989, salió escoyía eurodiputada por “Centru pa Europa” y formó parte de la Comisión d’Asuntos Políticos del Parlamentu. En 1993, tres el triunfu electoral d’Edouard Balladur, fue nomada ministra d’Estáu d’Asuntos Sociales, Sanidá y Ciudadanía, cargu qu’ocupó hasta 1995. Ye, dende 1998, miembru del Conseyu Constitucional de Francia y, dende 2001 presidenta de la Fundación pa la Memoria de la Shoah (Holocaustu).

Tamién te podria gustar