Portada Política Nuevos ataques al usu del asturianu nel procesu electoral

Nuevos ataques al usu del asturianu nel procesu electoral

by asturnet

Les formaciones Bloque por Asturies-UNA y Conceyu Abiertu denunciaron dellos casos nos que l’usu del asturianu pa presentar candidatures nes elecciones a conceyos del próximu 22 de mayu. La Xunta Electoral de Llaviana, a les que pertenecen los conceyos de Samartín del Rei Aurelio y Llangréu, refugó les llistes d’estes dos formaciones por dir escritos n’asturianu los documentos requeríos pal procesu.

Conceyu Abiertu dio a conocer l’argumentación de la Xunta Electoral de Zona de Llaviana, que-yos a los representantes de Conceyu Abiertu énte la mesma que nun daba por válides les candidatures presentaes nos conceyos de Samartín del Rei Aurelio y Llangréu porque “nun s’utiliza nenguna de les llingües oficiales del Estáu español”.

Un problema que “pel momentu” nun tuvo esta formación n’otros conceyos nin na Xunta Electoral Provincial, onde se presenten les candidatures pa les elecciones nacionales. Conceyu Abiertu “llamenta” que los responsables de la XEZ de Llaviana tovía nun conozan la sentencia 48/2000, de 24 de febreru, del Tribunal Constitucional (BOE nº 76, 29 de marzu de 2000) qu’anulaba’l determín de la Xunta Electoral Provincial d’Asturies de nun proclamar les candidatures de la organización política Andecha Astur al Congresu los Diputaos y al Senáu pola mesma razón, al considerar que se taba vulnerando’l drechu de les persones a acceder a los cargos públicos en condiciones d’igualdá, sentando un precedente hestóricu.

Nos mesmos conceyos, la coalición Bloque por Asturies-UNA, denunció tamién el mesmu casu, y recuerden que presentaron “18 candidatures con formularios n´asturianu, toes elles fueron almitíes ensin nengún tipu de problema”.

La decisión ta recurrida en dambos casos y s’espera qu’a lo llargo del llunes 25 se dea respuesta al recursu contra esti nuevu ataque al usu del asturianu.

Tamién te podria gustar