Portada Conceyos La zarzuela torna al Palaciu Valdés con “Yo voi querete” col Proyectu Artu

La zarzuela torna al Palaciu Valdés con “Yo voi querete” col Proyectu Artu

by redacción asturnews

Recordando los cantares, ayalgues de la llírica española que recupera’l Proyectu Artu del Teatru de la Zarzuela,  trai esti sábadu a Avilés darréu dempués del so estrenu en Madrid obres como “Yo voi querete”, homenaxe al maestru Francisco Alonso, ceador de zarzueles imperecederas, que podrá vese nel Teatru Palacio Valdés esti sábadu, 11 de marzu, a les 20.15 hores.

Les entraes pa “Yo voi querete” atopense a la vienta nes canales habituales, con precios de 12 a 22 euros en función del allugamientu, y 25 per cientu de descuentu pa los abonaos al ciclu escenaAvilés. Na taquilla de la Casa de Cultura y la web , según la tarde de la representación, na taquilla del propiu teatru dende dos hores antes del empiezu.

Vuelve la zarzuela a Avilés, consolidando l’alianza ente dos templos públicos de les artes, l’estatal Teatru de la Zarzuela de Madrid y el municipal Teatru Palacio Valdés, sellada pola conceyalía de Cultura. Ye la segunda entrega na ciudá del Proxecto Artu, creáu p’averar la zarzuela al públicu nuevu, y que’l sábadu destinar a tolos públicos que quieran esfrutar con una gran producción musical.

Como diz el director de la obra, José Luis Arellano, “esti espectáculu ta dedicáu a toos nuesos padres y madres, los nuesos güelos y güeles, a un tiempu onde la memoria escurezse y solo ye coloriada pol amor y la música, la del maestru Alonso, que sirvió pa calecer el corazón de munchu españoles”. La trama parte d’una pareya de moces, autora y director, engardíos en cómo construyir la función que tienen ente manos.

Esplica la dramaturga Lola Blasco, ceadora del llibretu: “Nos últimos años, el mundu viose sacudíu pola pandemia, la crisis económica y la guerra. Esto fai que l’autora amuésese más negativa a la de crear una hestoria. El director, pela so parte, apela más a les emociones y a los sentimientos como forma de salvación. En metá de los sos discutinios, apaecen boxeadores, indios, falses cupletistes, tresformistes ya inclusive espíes. Toos, personaxes de principios del sieglu XX inspiraos polos cantares del maestru Alonso”.

Como’l casu de “Yo voi querete”, de la que toma títulu, perteneciente a la comedia “¡24 hores mintiendo”, qu’en 1947 estrenase con música d’Alonso y llibretu de Ramos de Castro y Gasa. Unu de los cantares que podrá escuchase, en boca de los 18 nueves actrices y actores, al par cantantes, que componen la repartida, acompañaos por un grupu de cámara. Ente otres tan conocíes como “Col vinu de Xerez”, de “Les Corsaries”; “Los nardos”, de “Les Leandras”, o “Que me xube”, de “A L’Habana voi”, toos ellos, títulos fundamentales de la memoria musical española.

El grupu d’intérpretes rebosantes de talentu confórmenlo Julia Adún, Claudia Bravo, Andro Crespo, Albert Diaz, Sandra Fergadi, Thalía Garrido, Luis Huete, Antonio Iniesta, Eduard Mauri, Soraya Méncid, Aarón Montes, Sylvia Pareyu, Laura Pont, Adrián Quiñones, Carmen Raigón, Sigor Schwaderer, Llucía Valencia y Nachu Zorrilla.

Ye una producción del Teatru Nacional de la Zarzuela, que la so dirección musical lleva la batuta de la prestixosa Lucía Marín; la escenografía, el sellu de Pablo Menor; el vestuariu, de Ikerne Giménez; el llume, de Juanjo Llorens, y la coreografía, de Nuria Castejón, quien fuera de la mesma la directora de “El sobre verde”, la primer zarzuela del Proyectu que pudo vese n’Avilés, nel pasáu añu.

 

Tamién te podria gustar