Portada Política La Xunta Xeneral va escoyer al Presidente d’Asturies por investidura

La Xunta Xeneral va escoyer al Presidente d’Asturies por investidura

by asturnet

La elección del Presidente d’Asturies va ser al traviés del procedimientu d’investidura lo que va permitir a los grupos parllamentarios votar a favor, a la escontra y abstenese, frente al modelu actual que prohíbe un posicionamientu a la escontra. Esta ye polo menos, la conclusión del conceyu d’esta mañana de la ponencia del Estatutu. El grupu parllamentariu d’IX-BA-Verdes caltuvo esta propuesta d’investidura dende un primer momento y a la mesma sumáronse’l Partíu Popular cola negativa del PSOE.

“Esti ye unu de los pocos avances democráticos d’esti procesu de reforma estatutaria”, a xuiciu de Jesús Iglesias, voceru parllamentariu d’IX-BA-Verdes na Xunta Xeneral, “xunto a la posibilidá de disolver la cámara ensin restricciones”.

La ponencia tamién abordó la parte dedicada a l’alministración de Xusticia. A esti respectu la novedá va ser que se cree un Conseyu de la Xusticia. La propuesta d’IX-BA-Verdes yera que l’Estatutu yá creara esi conseyu y fuere una llei posterior la que lo desenrrollara, definiera y regulara. PP y PSOE dexaron la redacción en que l’Estatutu prevea la posibilidá de qu’esista esi Conseyu de la Xusticia n’Asturies. Los Conseyos nes comunidaes nun son esáctamente un reflexu del Conseyu Xeneral del Estáu nel ámbitu autonómicu, pero sí son una apuesta por dar participación nel calter del poder del Estáu de la Xusticia estableciendo los mecanismos de participación, aseguró Iglesias. “Pa nós, ensin nenguna dulda, fuere mui bono que se creara esi conseyu yá, por embargu pola decisión de les fuercies mayoritaries va quedar pendiente de que nel futuru s’opte o non pola so creación”, esplicó’l voceru parllamentariu d’IX-BA-Verdes.

Nel conceyu de mañana abordaráse la conclusión del marcu de rellación de la comunidá autónoma con otres, col estáu y cola Unión Europea. A lo llargo de la sesión de güei estableciéronse una serie de preceptos que reflexen eses posiblidaes de participación d’una forma qu’IX-BA-Verdes prefirieren más concreta pero optóse por una fórmula xenérica, que nun esclúi nada, pero tampoco nun reflexen unos marcos “claros” de participación d’Asturies nel ámbitu del estáu. Mañana abordaráse la rellación d’Asturies cola Unión Europea.

Dempués d’esti apartáu entamaráse la revisión del preámbulu del Estatutu, probablemente polos principios rectores de l’acción política, qu’IX-BA-Verdes tien l’oxetivu de convertir nuna Carta de Drechos Sociales, tal como figura n’otros estatutos yá aprobaos por PP y PSOE.

Tamién te podria gustar