Portada Política La Xunta Xeneral presenta’l “Proyecto de Constitución Federal del Estado Asturiano”

La Xunta Xeneral presenta’l “Proyecto de Constitución Federal del Estado Asturiano”

by asturnet

La Xunta Xeneral va presentar por mor del día de llibru, la edición d’una Constitución que los federales asturianos redactaron en 1883, obra desapaecida por más d’un sieglu y de la que se creía nun quedaba nengún exemplar. Sicasí recientemente l’hestoriador xixonés Sergio Sánchez Collantes atopó un exemplar, que ye’l qu’agora se reedita con un estudiu introductoriu del propiu investigador.

El testu asoléyalu l’Ayuntamientu de Xixón y la Xunta Xeneral d’Asturies cola xestión editorial de Trea y ta fecháu en Xixón, en 1890. Nél recuéyense una serie de normes básiques ideaes pa la convivencia d’Asturies col estáu español dientro d’un proyectu federal nel que dexaben la soberanía del territoriu en manes de los asturianos.

El “Proyecto de Constitución Federal del Estado Asturiano” qu’entamaba con estes palabres d’ún de los sos promotores, Eladio Carreño, qu’amas sería l’alcalde de Xixón nel añu 1873: “En la Constitución Federal Asturiana, aprobada en la Asamblea de Gijón por los representantes del Partido Federal de Asturias, se hallan condensados nuestros ideales políticos, definidos los poderes regionales, sus atribuciones, y determinadas las que corresponden a los poderes legislativo, ejecutivo y judicial, y se establecen los procedimientos con que garantizamos la libertad, asegurando el orden, la paz y la autonomía de la región.”

Tamién te podria gustar