Portada Convocatories La Universidá de Lleón acueye’l congresu “El lleonés nel sieglu XXI”

La Universidá de Lleón acueye’l congresu “El lleonés nel sieglu XXI”

by asturnet

El 6 y 7 de mayu, na facultá de Filosofía y Lletres del campus universitariu de la ciudá de Lleón celebrase’l congresu “El lleonés nel sieglu XXI”, un alcuentru que tien como fin “facer analís de la realidá de la llingua lleonesa anguaño y de la so proyección futura”, según la organización, a cargu de la Univeridá de Lleón y del Institut de la Llingua. Nel actu participen filólogos de tol dominiu llingüísticu ástur y de la Universidá parisina de Diderot.

Xosepe Vega, José Alfredo Hernández Rodríguez y Diego José Hernández, miembros de Facendera pola Llingua, Furmientu y El Fueyu respectivamente, van participar nuna mesa na que va tratase’l tema de la norma o estandarización que la recuperación de la llingua esixe na Asturies cismontana.

El palaciegu Roberto González-Quevedo, escritor, Secretariu de l’ALLA, doctor en filoloxía y antropoloxía y profesor de la Universidá d’Uviéu va abrir el simposium analizando la llingua llariega de Palacios del Sil, L.laciana y Babia, mientres qu’Ana Cano, presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana y Decana de Filoloxía de la Universidá d’Uviéu, el mirandés António Bárbolo Alves, de la lusa Fundación pa la Ciencia y la Tecnoloxía y Ramón Mariño Paz, profesor de la Universidá de Santiago de Compostela, van tratar los “Procesos de normalización llingüística”.

D’otra banda, Nicolás Bartolomé Pérez, autor de “Filandón. Lliteratura Popular Llionesa”, va falar de la tradición oral lleonesa y el filólogu Héctor García Xil y el profesor d’enseñanza media Juan Carlos González Ferrero van falar na conferencia “El lleonés güei”.

José Ramón Morala y María Cristina Egido, de la Universidá de Lleón y Julio Borrego Nieto, per parte de la de Salamanca, fadrán lo propio en “Sobre la normalización del lleonés”. José Carlos Herreras, de la Universidá de Paris Diderot, va zarrar el congresu esponiendo “Del futuru del lleonés y d’otres llingües y dialectos n’España”.

Tamién te podria gustar