Portada Música La Jambre trai a les nueches del Botánico los sones remanecíos de la música andalusí

La Jambre trai a les nueches del Botánico los sones remanecíos de la música andalusí

by asturnet

La Jambre, un conxuntu folk de Jaen que busca los sos raigaños nel fondu de la música andalusí, va tar esti sábadu en Xixón presentando’l so últimu trabayu discográficu: “Saltalindes”, una propuesta na que los whistles y el curdión fúndense cola Darbouka y la gaita magrebí. Los andaluces nun ye la primer vez qu’actúen n’Asturies y más d’un aficionáu a lá música tradicional alcordaráse que’algamaron el IV Concursu de grupos folk de El Cuartu los Val.les.

Esta formación de siete músicos, especializaos na música del mundu traten de recuperar y actualizar la música tradicional andaluza, que coesistió col flamenco hasta ser desplazada pola vitalidá d’ésti y d’ otres músiques más modernes.

Bien de los temes que toca esti grupu xerezanu, na so mayoría cantaos, son de lletres pervaries y de orixen perantigu. Hai cantares de calter relixosu, profanu y mesmo anticlerical. La vida cotidiana tamién ta presente nestos temes populares, asina como les xeres campesines. Les melodíes son d’una bayura sorprendente utilizando escales (frixes y xóniques con usu d’intervalos de fonda espresividá) que denoten les sos procedencies de cultures estremaes. La rítmica d’estes composiciones presenta una idiosincrasia propia que les distingue de les del restu del folklor peninsular, con compases ternarios, d’amalgama y llibres, que recuerden sos oríxenes a la vez que nos ofrecen una modernidá plasmante.

La Jambre va presentar el prósimu sábado 16, a les 22:30 hores en conciertu, nel Xardín Botánicu Atlánticu de Xixón el so discu “Saltalindes”, dientro’l ciclu “Música con raíces”.

Tamién te podria gustar