Portada Política Izquierda Xunida refuga la eleición del director de la RTPA, José Ramón Pérez Ornia

Izquierda Xunida refuga la eleición del director de la RTPA, José Ramón Pérez Ornia

by asturnet

Francisco Javier García Valledor, diputáu d’IX-BA-Verdes, adelantó ayeri la posición contraria del grupu parllamentariu d’esta formación a la votación sobre la candidatura de Pérez Ornia como director del Ente Públicu de Comunicación del Principáu d’Asturies. Valledor espresó’l so desalcuerdu porque reglamentariamente “nun hai posibilidá d’alderique nin turnu d’esplicación de votu”, según comentó.

Na anterior llexislatura “IX dio un votu de confianza al actual director del ente públicu” pero col trescursu del tiempu, declaren, “retiró la so confianza sobre cómo se diba desenrrollando la puesta en marcha de la televisión pública”.

Esta actitú contrasta pa los dirixente d’IX, cola del Partíu Popular “dafechu belixerante nun principiu con acusaciones na prensa de manipulación, comisariu políticu de la propaganda d’Areces, televisión a la Bulgara y un llargu etcétera, mientres qu’agora callen”. Valledor denunció “el procesu d’averamientu evidente del PSOE al PP –que’l diputáu denomó “la tenaza”- que ta dando los sos frutos n’importantes asuntos como’l creitu estraordinario, la llectura única n’esta votación, o la negociación del Estatutu, ente otros”.

Valledor desgranó los argumentos qu’avalen la postura d’IX-BA-Verdes basaos fundamentalmente en que Pérez Ornia “nun consiguió los oxetivos pa los que l’ente públicu foi creáu, dempués de los años de llucha d’IX pa que la televisión y la radio pública fueren creaos”. La televisión autonómica, tal como recordó Valledor, “tien de de ser un instrumentu de potenciación de la identidá, la cultura y la llingua propia”.

Nestos momentos na programación de la TPA’l fomentu d’estos aspectos ye “dafechu residual” pa IX-BpA-LV, anque, “paradóxicamente” los pocos programes de cultura y música asturiana son los más vistos. “Esto significa que los asturianos tienen una demanda evidente p’hacia una programación basada na nuesa identidá, cultura y llingua, como, per otru llau, ocurre n’otres televisiones autonómiques”, aseguró Valledor.

La TPA tampoco “nun cumplió como motor de xeneración d’un texíu industrial audiovisual”, continuó Valledor. “Yá que na nuesa comunidá sigue teniendo un déficit importante nesti ámbitu”, sentenció’l diputáu, que tamién afirmó que la mayor parte los proyectos y programes “encárguense a productores de fuera de la rexón col argumentu de que les empreses asturianes nun cumplen colos estándares mínimos de calidá, pero son éstes les que finalmente faen los programas, al traviés d’una subcontrata, y por consiguiente, ye la empresa de fuera d’Asturies la que lleva’l mayor beneficiu y prueba que nun ye ciertu l’argumentu de la calidá”.

La calidá del empléu que se xenera “tamién esmolez a IX-BA-Verdes”. Les subcontrates que practica l’ente públicu provocen, a xuiciu de Valledor, situaciones llaborales “inaceptables” en cuantes a salarios y contrataciones.

La producción propia ye pa IX “otru de los oxetivos incumplíos”. La creación propia ye mui escasa y nun esisten programes de ficción o series onde los creadores asturianos, actores, músicos, guionistes…. tengan cabida. “Ye llamentable”, dixo Valledor, quien recordó que en toles televisiones autonómiques el primer oxetivu ye consiguir que seyan un revulsivu na so comunidá.

La programación “tien munchu de xeneralista”, a xuiciu de Valledor, que recalcó la necesidá de tener una ufierta que se distinga de lo que producen les televisiones privaes. Nesi sen l’ente públicu de comunicación “nun meyoró la ufierta y nin siquiera se distingue muncho de lo que yá ufiertaben nes televisiones llocales que cuntaban con munchos menos medios”.

El gastu del ente “tampoco nun cumple’l compromisu fixáu pol so director, 15 millones d’euros añales”. Esti añu, informen dende IX, “tien 31 millones d’euros de gastu, ensin cuntar con patrocinios y convenios, que, al traviés de dineru públicu fai’l gobiernu del Principáu y que sumen otros 4 millones d’euros, ye dicir, un total de 35 millones d’euros”.

La pluralidá nel ámbitu de los informativos “n’absolutu” satisfái al diputáu d’IX-BA-Verdes. En munches ocasiones, tal como recordó Valledor, el trabayu que faen los propios trabayadores finalmente nun llega a ver la lluz porque esisten criterios informativos sui géneris que dan un sesgu progubernamental. Quiciabes seya la mayor cobertura al PP el fin que persigue’l so apoyu al nomamientu del director, asegura Valledor.

Toos estos elementos lleven a IX-BA-Verdes a reprobar l’actuación d’Ornia, y votar, en coherencia, en contra de la propuesta formulada pal so nomamientu, pesie a que’l grupu parllamentariu apostó siempres porque’l nomamientu del director del ente públicu de comunicación lu ficiere la Xunta Xeneral y non el gobiernu. Valledor tamién recordó “que foi esti asuntu unu de los elementos d’alderique na fallida conformación de gobiernu, qu’aceptaba que’l director del ente fuere nomáu na Xunta, siempres y cuando n’esta llexislatura fuere Pérez Ornia”.

Tamién te podria gustar