Portada Política Izquierda Xunida llama a un Día d’Asturies “especialmente reivindicativu”

Izquierda Xunida llama a un Día d’Asturies “especialmente reivindicativu”

by asturnet

Jesús Iglesias, Coordinador Xeneral d’IX d’Asturies, emplazó a los asturianos a vivir un Día d’Asturies especialmente reivindicativu esti añu. “Un día de reflexón sobre la situación de crisis económica y les respuestes qu’ésta precisa”, dixo. Al par d’Enrique Fernández, representante de Los Verdes d’Asturies y Juan Uría, de Lliberación, Jesús Iglesias presentó los actos que la organización va desenvolver en Santalla d’Ozcos, conceyu gobernáu por IX, y que van cuntar cola presencia del Coordinador Federal d’IX, Cayo Lara.

Jesús Iglesias xunió la celebración del Día d’Asturies cola situación económica y asina señaló que la fuelga xeneral convocada pal próximu día 29, supón una llamada de movilización social “que de forma natural y obligada” tien que tener reflexu nel actu del miércoles.

Nesti Día d’Asturies nel Occidente, el Coordinador Xeneral d’IX d’Asturies, nun olvidó sorrayar la situación de les infraestructures de la zona, paralizaes nos últimos meses, y la necesidá de la so conclusión, incluyíes les obres de l’autovía del Cantábricu, y la segunda calzada del tramu Salas-La Espina, de l’autovía del Suroccidente, imprescindible pa les comunicaciones de la zona.

L’asturianismu y l’autogobiernu van ser otru de les exes centrales d’esti día pa IX-Los Verdes d’Asturies y Lliberación. Anque aportunó en que la esmolición fundamental” de los ciudadanos ye la crisis y les respuestes afeches a la mesma, afirmó que l’autogobiernu debe d’aprovir a Asturies “de más preseos, de mas ferramientes y de más capacidaes y competencies” pa encarala. “Nun hai tiempu nesta llexislatura pa poner en marcha de nuevu un procesu de reforma estatutaria que, tenemos que dicir, foi felizmente atayáu, porque llevaba a Asturies a un caleyón ensin salida”, apuntó.

Nesti sentíu, Iglesias esplicó que ye necesariu aprovechar el Día d’Asturies pa emplazar a los ciudadanos por que en les próximes elecciones autonómiques tengan presente los modelo de comunidá autónoma que pueden llograse, y qu’agora, col camín abiertu pol Estatutu Catalán, a pesar de los retayos sufiertos, esixen un camín de “inmenses posibilidaes de desenvolvimientu autonómicu” que pueden encetase. Coles mesmes, encamentó a el que resulten escoyíos nes elecciones qu’abran el procesu por que en les próximes elecciones autonómiques tengan presente los modelo de comunidá autónoma.

José Uría, representante de Lliberación, refirióse al Día d’Asturies, como un día particularmente simbólicu pa identidá asturiana que va celebrar Lliberación cola voluntá espresa de reafitar l’enfotu de sectores significativos del asturianismu cultural y políticu nel proyectu que representa IX y Los Verdes. Nel Día d’Asturies manifestamos, afirmó Uría, qu’IX-Los Verdes son la meyor garantía de que tanto en sociedá civil como nes instituciones se caltenga una tensión efectiva en defensa de les polítiques sociales como valores medioambientales y tamién de defensa de la cultura asturiana amenaciada por síndromes tan destructivos como’l de José Luis Moreno.

Enrique Fernández, respresentante de Los Verdes d’Asturies, realizó, n’asturianu occidental, un llamamientu a la participación de los asturianos nos actos del Día d’Asturies en defensa del Occidente asturianu como símbolu de l’Asturies rural y de la economía granible y sostenible, alloñada de la economía de la especulación que llevó a esta crisis económica mundial.

Tamién te podria gustar