Portada Política IX lleva al plenu’l refeerendum republicanu

IX lleva al plenu’l refeerendum republicanu

by asturnet

Izquierda Xunida, al traviés del so Grupu Parlamentariu d’IX, ICV-EUiA, CHA, va forzar el próximu miércoles, día 10, l’alderique nel Congresu sobre la convocatoria d’un referéndum consultivu pa que la ciudadanía se pronuncie ente monarquía y república como forma d’organización del Estáu.

Sigún asoleyaba IX esti día na so web, “la Xunta de Voceros del pasáu martes aprobó incluyir nel orde del día de la próxima selmana, na que se volver a entamar el periodu ordinariu de sesiones tres del parón branizu, la interpelación rexistrada por IX el pasáu 3 de xunetu. La iniciativa rexistrose nestos términos: “el Grupu Parlamentariu d’IX, ICV-EUiA, CHA, la Izquierda Plural presenta la siguiente interpelación urxente sobre la política del Gobiernu en relación cola posibilidá de realizar un referéndum consultivu con cuenta de los ciudadanos puedan espresar el so deséu sobre la monarquía o república como forma política del Estáu, pal so alderique en Plenu”.

Una vegada producíu esti alderique, el grupu parlamentariu va concretar la so propuesta de forma detallada al traviés de la correspondiente moción consecuencia d’esta interpelación pal so alderique y votación nel Plenu de la selmana siguiente.

Izquierda Xunida diz cumplir asina “col oxetivu anunciáu’l pasáu mes de xunu de consiguir que pueda aldericase esta cuestión en see parlamentaria, magar la reticencia amosada polos grupos mayoritarios”. Ello ye que na enmienda a la totalidá con testu alternativu presentada al proyectu de llei d’abdicación aldericada’l 11 de xunu’l grupu d’IX, ICV-EUiA, CHA yá indicaba que “si daqué da sentíu a la insatisfaición fonda que los ciudadanos sienten escontra’l sistema de democracia parlamentaria ye la percepción de que, tal como se desenvolvió, esclúi la participación directa de la ciudadanía, en contra del mandatu constitucional del artículu 23 de la CE”.

Tamién te podria gustar