Portada Política IX considera un despreciu a los asturianos la negativa de Wert de crear la especialidá de llingua

IX considera un despreciu a los asturianos la negativa de Wert de crear la especialidá de llingua

by asturnet

Emilia Vázquez, diputada d’IX na Xunta Xeneral, sostien que la negativa del Ministeriu d’Educación a crear la especialidá d’asturianu nel profesoráu ye “un despreciu al sentir de los asturianos”, opinión reflexada na votación parlamentaria d’una moción d’IX sobre esti mesmu asuntu que foi sofitada, el 21 de payares, por tolos grupos a esceición del PP. Esti grupu, a xuiciu de la diputada, nun fai más que manifestar de cutio la so poca o nula empatía cola llingua asturiana, amás de refugar la igualdá de los derechos de los trabayadores qu’imparten l’asignatura yá que soporten un doble raseru, qu’amenorga los sos derechos y el so futuru estable. La diputada d’IX sostien que’l PP asturianu tien la oportunidá de demostrar qu’IX enquivocárase nestes considerancies pidiendo a los sos correlixonarios del Gobiernu central una rectificación. Inda queda tiempu d’equí a principios del mes de febreru nel que s’axunta’l Conseyu Escolar del Estáu, que por cierto manifestó apocayá’l so sofitu a la creación de la especialidá. Amás, la diputada considera que’l Gobiernu d’Asturies nun puede dase por satisfechu con esta negativa y recuerda que la Xunta, col sofitu del grupu socialista, esixó la más alta implicación del Gobiernu. Nesti sentíu, esplica que ten de ser la Conseyera, Ana González, o’l mesmu Presidente, Javier Fernández, quien s’impliquen nesti asuntu. “Eso ayudaría a que’l Ministru viera que ye una cuestión importante pal Gobiernu d’Asturies”, esplica Vázquez. Estes socesives negatives y dificultaes pa que la llingua tenga la considerancia que merez nel conxuntu del Estáu devuélvenos, a xuiciu de la diputada, a la necesidá de que l’asturianu sía oficial. “Cualesquier otra considerancia más moderada demostró’l so fracasu”, sostien la diputada d’IX. Llegaos a esta situación, IX llama l’atención del Gobiernu asturianu por que defenda la cooficialidá si realmente ta a favor de los derechos llingüísticos de los asturianos. Acorde con esta posición, el grupu parlamentariu de la formación va presentar iniciatives na Xunta Xeneral nesta dirección.

La diputada d’IX sostien nun comunicáu asoleyáu güei “que’l PP asturianu tien la oportunidá de demostrar qu’IX enquivocárase nestes considerancies pidiendo a los sos correlixonarios del Gobiernu central una rectificación. Inda queda tiempu d’equí a principios del mes de febreru nel que s’axunta’l Conseyu Escolar del Estáu, que por cierto manifestó apocayá’l so sofitu a la creación de la especialidá”.

Amás, la diputada considera “que’l Gobiernu d’Asturies nun puede dase por satisfechu con esta negativa y recuerda que la Xunta, col sofitu del grupu socialista, esixó la más alta implicación del Gobiernu”. Nesti sentíu, esplica que ten de ser la Conseyera, Ana González, o’l mesmu Presidente, Javier Fernández, quien s’impliquen nesti asuntu. “Eso ayudaría a que’l Ministru viera que ye una cuestión importante pal Gobiernu d’Asturies”, esplica Vázquez.

Estes socesives negatives y dificultaes pa que la llingua tenga la considerancia que merez nel conxuntu del Estáu devuélvenos, a xuiciu de la diputada, a la necesidá de que l’asturianu sía oficial. “Cualesquier otra considerancia más moderada demostró’l so fracasu”, sostien la diputada d’IX. Llegaos a esta situación, IX llama l’atención del Gobiernu asturianu por que defenda la cooficialidá si realmente ta a favor de los derechos llingüísticos de los asturianos”. Acorde con esta posición, el grupu parlamentariu de la formación va presentar iniciatives na Xunta Xeneral nesta dirección.

Tamién te podria gustar