Portada Escéniques El Xovellanos celebra’l Día Mundial del Teatru con “La Lección”

El Xovellanos celebra’l Día Mundial del Teatru con “La Lección”

by asturnet

El 27 de marzu tien llugar el Día Mundial del Teatru y el Xovellanos de Xixón súmase a la celebración con “La lección”, un vixente alegatu escénicu que cuestiona l’usu de la razón de la fuercia contra la fuercia de la razón. Joan María Gual dirixe a Manel Barceló, Itziar Miranda y Maica Barroso en “La lección” d’Eugene Ionesco, el dramaturgu por escelencia del Teatru del Absurdu, al pie de Beckett y y Pinter. La llección, segunda obra de Ionesco, foi la contestación del dramaturgu a la incomprensión que crítica y públicu demostraron a voces tres el so debú con “La cantante calva”, podía escribir una obra respetando les clásiques unidaes de llugar, tiempu y acción, pero dando al llinguaxe un camín absolutamente distintu al utilizáu pola mayor parte de los dramaturgos de los años 50.

La llección pon de manifiestu la rellación de poder ente un profesor y una alumna, rellación que transita per paraxes d’humildación y represión, de posesión y d’aniquilación de la personalidá del otru al traviés de la educación.

Una moza allega a un profesor particular con cuenta de qu’ampliar los sos estudios. La rellación ente ellos entérriase a midida qu’ella va perdiendo la so vitalidá, les sos ganes rebalbes de cuestionalo too, de contestalo too, mientres el profesor afita’l so poder, acurriéndose sobre l’alumna como un depredador dominante. Tres ellos, reparando esi xuegu de poder insanu, la criada de la casa, espectadora pasiva n’apariencia, namás n’apariencia…

Tamién te podria gustar