Portada Tecnoloxía El primer procesador de textos n’asturianu aporta de la mán del software llibre

El primer procesador de textos n’asturianu aporta de la mán del software llibre

by asturnet

El primer procesador de textos n’asturianu ya ta disponible. Trátase d’un programa en códigu llibre que lleva por nome Abiword y que s’alcuentra na so versión 2.2. Esta primer versión n’asturianu, de la que daba anuncia esta selmana la web de Softastur nun ta completa y dalgunos comandos tan n’inglés. Pa los que tean interesaos n’entamar a emplegala darréu ta bien saber qu’amás ye mui probable q’entá heba dalgún error.

Desti nueu procesador de textos ta tornáu un 72% del total d’entraes y pa ver l’estau actual de la torna pue ún empobinase a la direición del equipu que ta desenolcando’l programa, na direición d’Abisource. Ellí, pue atopase’l códigu ISO correspondiente al asturianu (ast-ES) y ver al llau’l porcentaxe de la tradución que ya ta completu.

La entidá Softastur, qu’ellabora tornes al asturianu de programes y preseos informáticos de llibre copia, distribución y modificación, asoleya una versión del xestor de corréu Thunderbird que permite organizar la correspondencia ellectrónica dafechu en llingua asturiana, col doble sofitu d’un filtru de mensaxes non deseyaos y una axenda automática pal llabor diariu.

Los usuarios d’internet yá teníen la posibilidá d’emplegar, ente otres soluciones informátiques en llingua asturiana, los navegadores Firefox y Mozilla, y puen acceder, asinamesmo, a ferramientes especializaes pa la xestión de foros o l’actualización de conteníos, tales como phpBB y Phorum.

Los programes y preseos de códigu llibre, alternativos a los que desendolquen y rentabilicen grandes grupos de telecomunicaciones y alitaos orixinariamente por voluntarios, úfren-y al usuariu una cuádruple llibertá: pa usar el programa de que se trate, pa estudiar cómo furrula y adaptalu a les necesidaes propies, pa distribuyir copies y, a lo cabero, pa meyoralu, lo que requier accesu llibre al códigu fonte.

El programa pue baxáse dende la web d’Abisource

Tamién te podria gustar