Portada Mundu El nacionalismu asturianu afogáu pola fola de Foru Asturies na Xunta y nos conceyos

El nacionalismu asturianu afogáu pola fola de Foru Asturies na Xunta y nos conceyos

by asturnet

Les cifres algamaes poles trés fuercies nacionalistes que se presentaben a les eleiciones nacionales d’esti domingu nun dexen llugar a duldes, l’asturianismu políticu salió feríu de muerte d’estos comicios. Bloque por Asturies-UNA, que se presentaba col envís de caltener el diputáu col que cuntaben dempués de la so salida del pactu con Izquierda Xunida-LV, quedó en namás 6.160 votos, poco más del 1%. La coalición URAS-PAS, hasta agora cuarta fuercia política asturiana, desplómase y algama namás 2.948, baxando más de 10.000 votos con respectu a 2007 y quedando nun porcentaxe del 0’49%. Conceyu Abiertu, heriede d’Andecha Astur nestes elecciones quedó en 1.529 votos (el 0’26%), frente a los 2.770, (el 0’46% de 2007). Los datos faen pensar que la folar producida nos resultaos por Álvarez-Cascos y Foru Asturies son la causa d’esta fuxida de votos que dexa al asturianismu fuera de la Xunta Xeneral y perbaxo de fuercies como UpyD ya IDEAS, que tampoco algamen diputaos.

Conceyales nacionalistes

Nun-yos va muncho meyor a los partíos nacionalistes nos conceyos. PAS-URAS, hasta agora la fuercia más importante nel ámbitu llocal con 11 conceyales, pierde tolos sos conceyales actuales y algama dos, unu en Valdés y otru en Bimenes. Con estos datos queda claro que la formación asturianista pierde los dos conceyos que gobernaba hasta agora.

Nel casu de Bloque por Asturies, consigue un conceyal en Carreño, otru en L.lena (onde cuntaben con dos dientro de la coalición IX). Amás, les sos marques Asturianistes por Nava, xube un conceyal, quedando con trés y pudiendo decidir el gobiernu llocal ente’l PSOE o FAC.

Conceyu Abiertu consigue un conceyal que llevaba años resistiéndose a la izquierda nacionalista, en Noreña, onde l’asturianista Inaciu Iglesias va ser l’únicu representante de la formación lliderada por Francisco Álvarez-Cascos.

Tamién te podria gustar