Portada Política El Gobiernu concedió la Medaya d’Asturies de plata al Festival Vaqueiru y la Vaqueirada

El Gobiernu concedió la Medaya d’Asturies de plata al Festival Vaqueiru y la Vaqueirada

by asturnet

El Conseyu de Gobiernu del Principáu d’Asturies aprobó na so xunta cabera la concesión de les Medalles d’Asturies na so categoría d’Oru a Isidoro Álvarez Álvarez, presidente del conseyu d’Alministración d’El Corte Ingles, y a la Universidá d’Uvieu, qu’esti añu conmemora’l so 400 Aniversariu. Na Categoría de Plata, los galardonaos son el Presidente del Club Tinetense de Buenos Aires, Venancio Blanco Andres, el fundador de Tribuna Ciudadana, Juan Benito Argüelles, el Comite de Representantes de Persones con Discapacidá del Principáu d’Asturies (CERMI) l la profesora xixonesa María Elvira Muñiz Martín, los Donantes de Sangre del Principáu d’Asturies, y el Festival Vaqueiru y de la Vaqueirada.

L’actu d’entrega de les medalles va tener batura’l 5 de setiembre próximu nel Auditoriu Príncipe Felipe d’Uvieu. El Gobiernu del Principáu concede cada añu, coincidiendo col Día d’Asturies, los sos máximos galardones, en cumplimientu de la Llei del Principáu d’Asturies 4/1986, de 15 de mayu, reguladora de los honores y distinciones na Comunidá Autónoma. Dende la instauración d’estos galardones, en 1986, l’Executivu autonómicu concedió 22 Medalles d’Oru y 121 de Plata. La Conseyera de Cultura y Turismu, Encarna Rodríguez Cañas, informó güei nuna rueda de prensa na Feria de Muestres de Xixón sobre estes medalles y ofreció una curtia semblanza de les personalidaes y les entidaes galardonaes na edición d’esti añu.
Isidoro Álvarez Álvarez
El Presidente del Conseyu d’Alministración d’El Corte Ingles nació n’Asturies en 1935. Trabaya dende los 18 años n’El Corte Ingles, onde primero simultaneó’l so trabayu colos estudios de Ciencies Económiques y Empresariales na Universidá Complutense de Madrid. En 1959, a los 24 años, foi nomáu Conseyeru de la sociedá, y en 1966, Conseyeru Director Xeneral. Tres el fallecimientu de Ramón Areces, foi nomáu Presidente d’El Corte Ingles el 2 d’agostu de 1989. Isidoro Álvarez ye ún de los grandes espertos españoles en distribución comercial. “La mio escuela”, afirma, “foi siempre El Corte Ingles y el mio maestru, Ramón Areces”. La so trayectoria profesional inclúi un fondu conocimientu de les distintes formes de distribución nos países más avanzaos. Y a el debese’l plan d’espansión d’El Corte Ingles, incluyendo la rede d’hipermercaos Hipercor y l’actual diversificación d’otros negocios. Tien numberoses distinciones, como la Medalla d’Oru al Meritu nel Trabayu, que concede’l Ministeriu de Trabayu y Asuntos Sociales, el Premiu Juan Llagó, el Premiu Tiepolo, les medalles d’oru de les academies d’Historia, Medicina y Ciencies Morales y Polítiques, el Moscón d’Oru y la Medalla d’Honor de la Villa de París.
Universidá d’Uvieu
La Universidá d’Uvieu celebra esti cursu academicu 400 años del entamu de la so actividá docente, lo que la convierte nuna de les instituciones academiques más antigues d’España. La presencia de los Reyes d’España n’Uvieu, el setiembre caberu, pa inaugurar el cursu universitariu marcó l’entamu de les celebraciones d’esti aniversariu. La Universidá d’Uvieu emprimó la so actividá academica’l 21 de setiembre de 1608 nel mesmu inmueble que güei se conserva como Edificiu Históricu nel cascu antiguu d’Uvieu. Anguaño, cuenta con tres campus (Uvieu, Xixón y Mieres), doce facultaes, una escuela superior, tres escueles tecniques superiores, nueve escueles universitaries y seis centros adscritos, que superen los 29.000 estudiantes matriculaos. La universidá esfuerciase pol desendolque de les tecnoloxíes nueves y el progresu de metodos d’enseñanza nuevos y cuenta con una variada ufierta d’estudios.
Venancio Blanco Andres
Preside’l Club Tinetense de Buenos Aires. La trayectoria vital d’esti asturianu de 81 años afincáu n’America dende va mediu sieglu caracterízase pola dedicación, entrega ya implicación na busca de soluciones pa los colectivos más desprotexíos. Dende la so llegada a Arxentina en 1958, Blanco Andres volcóse especialmente na defensa de los intereses de los emigrantes asturianos. Ún de los sos grandes llogros foi la puesta en marcha en Buenos Aires d’una residencia p’ancianos d’orixe español y asturianu, que se convirtió n’exemplu de llabor solidariu pa tolos colectivos asistenciales de la República Arxentina. El club bonaerense que preside Blanco Andres y que cuenta col sofitu económicu del Gobiernu del Principáu caltien dende 1983 esta residencia con cien places. La decisión del Gobiernu del Principáu d’Asturies de concede-y la Medalla de Plata cuenta col apoyu prácticamente unánime de tolos Centros Asturianos d’America y Europa, asina como d’otres organizaciones sociales.
Juan Benito Argüelles
Fundó’l 11 de febreru de 1980, xunto a la so esposa, la tamien profesora Lola Fernández Lucio, Tribuna Ciudadana, una asociación cultural abierta y plural, integrada por persones de les más variaes ideoloxíes y el so principal oxetivu ye l’alderique d’idees, establecíu na so Acta Fundacional col propósitu de fomentar y desendolcar la ciencia y la cultura. La filosofía de Tribuna Ciudadana despriendese de les pallabres del propiu Juan Benito Argüelles: “La cultura, cuando ye autentica, ye daque gozosu, gratificante y prestosu”. Esta ye la realidá que quixo tresmitir Tribuna Ciudadana nestos 28 años d’actividá cultural n’Asturies. Benito Argüelles representa l’exemplu de persona dinamizadora del mundu de la cultura, con un llabor totalmente altruista, siempre atentu al fomentu de toa mena d’actividaes y con una presencia activa na organización y creación d’entidaes culturales y foros d’alderique. Argüelles tamien foi’l fundador del Premiu de Novela Curtia “Tigre Juan” y de les “Conversaciones en Valdedios”. Anguaño ye Presidente d’Honor de Tribuna Ciudadana.
Comite de Representantes de Persones con Discapacidá del Principáu d’Asturies
Constituyóse’l 23 de payares de 1999 como una plataforma unitaria con vocación autonómica, ensin ánimu de llucru y cola fin de participar plenamente na vida social de la Comunidá Autónoma del Principáu d’Asturies, pa defender los derechos ya intereses de les persones con discapacidá y les sos families. CERMI Asturies ye la plataforma d’alcuentru y acción política de les persones con discapacidá, constituyíu poles principales organizaciones estatales de persones con discapacidá, delles entidaes adheríes d’acción sectorial y un nudríu grupu de plataformes autonómiques, que agrupen a la so vegada a más de 4.000 asociaciones, que representen nel so conxuntu a los tres millones y mediu de persones con discapacidá qu’hai n’España, un 9% de la población. Cola Medalla d’Asturies, el Gobiernu del Principáu d’Asturies premia’l llabor d’una entidá que supo axuntar y encadarmar el movimientu asociativu, contribuyendo a sensibilizar a la sociedá y a visualizar les necesidaes de los colectivos de discapacitaos y calteniendo un compromisu constante na llucha a favor de la normalización social.
María Elvira Muñiz Martín
Nació en L’Habana (Cuba) va 85 años, anque vive dende neña en Xixón. Na so trayectoria distínguense dos facetes claramente definíes: la so actividá docente y la so actividá lliteraria espeyada nos sos trabayos d’investigación y crítica, centraos principalmente en temes asturianos. María Elvira Muñiz punxo en marcha la Cátedra Jovellanos d’Estensión Universitaria, dirixó’l Real Institutu Jovellanos y ye miembru del Real Institutu d’Estudios Asturianos y de la Fundación Foru Jovellanos del Principáu d’Asturies. Anguaño dirixe les “Tertulias Literarias” organizaes quincenalmente nos salones del Hotel Begoña de Xixón. Asina mesmo, participó como xuráu en numberosos premios lliterarios, ente otros: Ateneu Jovellanos de novela curtia, Premiu de Novela Asturies Fundación Dolores Medio, Premiu de la Bienal Internacional de Poesía Prometeo (Madrid), Premiu Asturias, Premiu Ateneo Jovellanos de Poesía o Premiu Cafe Gijón de Novela Ente otres distinciones, tien la Medalla de Plata que concede’l Conceyu de Xixón.
Donantes de Sangre del Principáu d’Asturies
Dende la Conseyería de Salú xestionóse la concesión de medalla d’Asturies na so categoría de plata a los donantes de sangre del Principáu pola so contribución solidaria, xenerosa y altruista, dende l’anonimatu, a l’ameyora de la salú y el bienestar de les persones. El premiu va ser recoyíu por representantes de les hermandaes de donantes de sangre d’Uvieu y Xixón y l’asociación de donantes de sangre d’Aviles, que fixo numberoses campañes pa favorecer un mayor compromisu de los ciudadanos cola donación de sangre. Asturies ye una de les comunidaes autónomes con un mayor númberu de donantes.
Festival Vaqueiru y de la Vaqueirada
El Festival Vaqueiru y de la Vaqueirada ye ún de los eventos más tradicionales y multitudinarios del Principáu d’Asturies. Celebrase dende va 50 na braña d’Aristebanu, en plenu corazón de la Comarca Vaqueira, y ta declarada Fiesta d’Interes Turísticu Nacional. El Festival surde va yá mediu sieglu pa nun dexar nel escaezu les riques tradiciones, costumes y folclore de los Vaqueiros d’Alzada. A lo llargo d’esta xornada de fiesta danse actos estremaos. El más destacáu ye la tradicional celebración de la boda pol ritu vaqueiru, que ye siguida por más de 5.000 persones llegaes de tolos puntos y que quieren disfrutar d’una vistosa tradición ceremonial albentestate. La boda pol ritu vaqueiru ye única nel so xeneru y cada añu namas una pareya cásase por esti ritu. El Festival finaliza cola entrega de galardones de “Vaqueiru/a d’Honor” a persones que pola so trayectoria profesional contribuyeron al desendolque económicu y social del Principáu d’Asturies. Son un total de 278 “Vaqueiros/es d’Honor” los qu’pasaron per Aristebanu.

Rellación de Medalles concedíes n’ediciones anteriores

Medalla d’Oru 1986:

  • S.A.R. El Príncipe d’Asturies

Medalles de Plata 1986:

  • Paulino Vicente Rodríguez
  • Antonio Carús Pando
  • D.Manuel Fernández Pello (Títulu Póstumu)
  • Dionisio de la Huerta Casagrande

Medalla d’Oru 1987:

  • Equipu de Salvamentu del Accidente nos Picos d’Europa: Lourdes Verdes Rola, Joseba Ibaza, Javier Gorostegui Gorosabel, Luis Ángel Díez Pascual, Juan Carlos González Carralero, Jose Antonio Renovales Scheifler y Corsino Suárez Miranda.

Medalles de Plata 1987:

  • Gobernador del Estáu de Florida (USA)

Medalles de Plata 1988:

  • Ramón Areces Rodríguez
  • Juan Antonio Cabezas Canteli
  • Dolores Medio Estrada
  • Hermino Menendez Rodríguez
  • Victor Manuel San Jose Sánchez

Medalles de Plata 1989:

  • Mª del Carmen Zaloña Perez
  • Club Natación Santa Olaya de Xixón
  • Orlando Pelayo
  • Manuel del Campo
  • Feria de Muestres d’Asturies
  • Cámara de Comerciu, Industria y Navegación d’Uvieu

Medalla d’Oru 1990:

  • Severo Ochoa Madariaga

Medalles de Plata 1990:

  • Cosme Sordo Obeso
  • Joaquín Vaquero Palacios
  • Fernando Lozano Cuervo
  • Eva Suárez García
  • Asociación de Salvamentu nes Mines y la so Brigada de Salvamentu.

Medalla d’Oru 1991:

  • Sabino Fernández Campo

Medalles de Plata 1991:

  • Germán Lastra López
  • Institución Don Orione (Llanes)
  • Central Lechera Asturiana
  • Jesús Villa Pastur

Medalles de Plata 1992:

  • Enrique Castro González (Escuela de Fútbol de Mareo-33390 MAREOXIXÓN)
  • Encarnación Mena Gámez
  • Gumersindo Rico Rodríguez
  • Jose Antonio Sáenz de Santamaría
  • Francisco Vizoso Martínez (Muertu en 1997)

Medalles de Plata 1993:

  • Carmen Bobes Naves
  • Jose Antonio García Santaclara
  • Jose Luis Alvarez Margaride
  • Gonzalo Suárez
  • Francisco Carantoña Dubert
  • El Oriente d’Asturies

Medalles de Plata 1994:

  • Carlos Luis Alvarez Alvarez
  • Zenayda Alvarez Bárzana
  • María Josefa Canellada Llavona
  • Jose Francisco Cosmen Adelaida
  • Jose Fernández Rodríguez
  • Nicanor López Brugos

Medalles d’Oru 1995

  • Francisco Grande Covián

Entegada en Payares de 1995 al so regresu de Bosnia:

  • Cía. Asturies de l’Agrupación Táctica Galicia

Medalles de Plata 1995:

  • Teodoro López-Cuesta Egocheaga
  • Joaquín Manzanares Rodríguez
  • Jesús Suárez Valgrande
  • Orde Hospitalaria de San Juan de Dios

Medalles de Plata 1996:

  • Jose López-Muñiz y Glez. Madroño
  • Siloe (Jose Antón García Santaclara)
  • Elena Martínez Macías (Vda. Fuente)
  • Fermín García-Bernardo y de la Sala
  • Luis Fernández-Vega Diego

Medalles de Plata 1997:

  • Marino Gutierrez Suárez
  • Vicente Vallina García
  • Manuel López de la Torre
  • Magín Berenguer Alonso
  • Margarita Salas Falgueras

Medalla d’Oru 1998:

  • Fundación Príncipe d’Asturies

Medalles de Plata 1998:

  • Francisco Alvarez Martínez (Arzobispu de Toledo y Primáu d’España)
  • Víctor García de la Concha
  • Escolástico Medina García
  • Real Grupu de Cultura Covadonga
  • Fundación Patronatu San Jose de La Felguera

Medalla d’Oru 1999:

  • Angel González Muñiz

Medalles de Plata 1999:

  • Socorro Tellado López
  • Agrupación Montañera Astur “Torrecerredo”
  • Sara Suárez Solís
  • Jose Antonio Hevia Corte
  • Antonio Fernández-Rañada Menendez de Luarca

Medalles de Plata 2000:

  • Fundación Albergue Covadonga
  • Antonio Martínez Suárez
  • Sociedá de Festejos y Cultura “San Pedro”
  • Pedro González Menendez, a títulu póstumu
  • Pilar Quintana Arredondas
  • Yago Pico de Coaña y Valicourt

Medalla d’Oru 2001

  • Carlos Bousoño Prieto

Medalles de Plata 2001

  • María de les Alas Pumariño Fernández
  • Joaquín Alvarez Suárez
  • Francisco Rodríguez García
  • Joaquín Rubio Camín

Medalles d’Oru 2002:

  • Juan Cueto Alas
  • Les Cigarreres de la Fábrica de Tabacos de Cimavilla

Medalles de Plata 2002:

  • Coral Polifónica Anselmo Solar
  • Asociación de Familiares d’Enfermos Síquicos d’Asturies (AFESA)
  • Restaurante Casa Gerardo
  • Los Pastores de los Picos d’Europa
  • Alfredo Noval Junquera, a títulu póstumu
  • Diamantina Rodríguez Argüelles

Medalla d’Oru 2003:

  • Emilio Barbón Martínez, a títulu póstumu

Medalles de Plata 2003:

  • Juan Noriega Álvarez
  • Gil Parrondo y Rico
  • Colectivu Ex-Presos y Represaliaos políticos

Na so representación entrega a :

  1. Manuel García González, “Otones”
  2. Marcelo García Suárez
  3. Ana Sirgo Suárez
  • Proyectu Hombre Asturies
  • Sor Guadalupe de la Noval y Menendez (Monasteriu de San Pelayo)
  • Jose Ángel Hevia Velasco

Medalla d’Oru 2004:

  • Víctimes del 11 de marzu de 2004

Medalles de Plata 2004:

  • Muyeres de la plástica contemporánea asturiana, y na so representación a:

Amparo Cores

Blanca Meruendano

Covadonga Romero

Maruja Moutas

Mercedes Gómez Morán

Pepa Osorio

Rosario Areces

  • Carlos López Otín, como referente de la ciencia ya investigación asturianes
  • Antonio Gamoneda Lobón
  • Comunidá histórica de trabayadores del Hospital Álvarez Buylla de Mieres
  • Santiago Zaldumbide Viadas
  • Manuel Fernández Arias

Medalla d’Oru 2005:

  • Graciano García García

Medalles de Plata 2005

  • Francisco Díaz Cadórniga
  • Manuel Fernández Suárez “Lito” –a títulu póstumu –
  • Hermana Mª Dolores Muñiz Junquera
  • Nene Losada Rico
  • Organización Nacional de Ciegos Españoles n’Asturies (O.N.C.E.)
  • Real Sporting de Xixón, nel so centenariu

Medalla d’Oru 2006

  • Fernando Morán López

Medalles de Plata 2006

  • Amelia Valcárcel Bernaldo de Quirós
  • Ateneu Obreru de Xixón
  • Carlos Suárez Nieto
  • Duro Felguera S.A.
  • María de la Luz Rodríguez Cabal
  • Valentín Díez Morodo

Medalla d’Oru 2007

  • Rodrigo Uría Meruendano, a títulu póstumu

Medalles de Plata 2007

  • Asociación de Muyeres Campesines d’Asturies (AMCA)
  • Comite Organizador del Descensu Internacional del Sella
  • Conchita Quirós Suárez
  • Grupu Daniel Alonso
  • Sociedá Filarmónica d’Uvieu, nel centenariu de la so creación
  • Unidá Terapeutica y Educativa del Centru Penitenciariu de Villabona

Tamién te podria gustar