Portada Comunicación Xorrez l’índiz de llectura y el 52% de la población yá paga pol streaming

Xorrez l’índiz de llectura y el 52% de la población yá paga pol streaming

by redacción asturnews
Foto: amika san (https://www.flickr.com/photos/amika_san/)

Ente’l 2007 y el 2019, los índices de llectura, visites a museos o xacimientos arqueolóxicos y asistencia a espectáculos de conteníu artístico crecieron de manera ostensible al mesmu tiempu qu’espolletaba’l streaming de vídiu al que yá ta abonáu más de la metá de la población.

Amás, les muyeres consoliden la so ventaya al respective de los homes nel interés poles actividaes culturales de mayor enxundia, cola sola esceición del cine. Los datos señalen una alentadora cayida de la piratería y acoten la retroalimentación ente distintos consumos: quien visiten museos lleen más y viceversa.

Esti ameyoramientu del consumu cultural de la sociedá española detallase con precisión na Encuesta cuatrienal de vezos y práctiques culturales , que’l Ministeriu del ramu presentó esti llunes. Talamente como destacó’l so titular en funciones, José Guirao, el sondéu realizase sobro una amuesa xigante de 16.000 persones de más de 14 años, y el marxe d’erru llindase al 0,8%.

De mano destaca la proporción de persones que lleeron siquier un llibru nel últimu añu, cifra que xubió a un 65,8% nel 2019, frente al 57,7% qu’asina lo declararon va dolce años y el 62,2% que lo indicaron nel añu 2015.

Daqué asemyao asocede col índiz d’españoles qu’allegaronse a museos, esposiciones y galeríes d’arte, que pasó del 38,2% al 46,7%. Y entá más aumentaron les visites a monumentos y xacimientos arqueolóxicos (del 35,6% al 50,8%). Daqué inferiores fueron les medríes n’asistencia al cine (del 52,1% al 57,8%) y a conciertos de música, tanto clásica (del 8,4% al 9,4%) como actual (26,4% a 30,1%).

Tocantes a les artes escéniques, magar la evolución global na tasa de concurrencia nun llega a los dos puntos (del 29% al 30,8%), los indicadores varien enforma según el tipu d’espectáculu. Asina, mientres la proporción de quien fueron al teatru siquier una vegada nel añu anterior xubió dende’l 2007 del 19,1% al 24% y la de quien fueron al ballet pasó del 5,1% al 8%, la xubida nel casu de la ópera foi d’apenes seis décimes (2,7% a 3,3%).

El circu, la zarzuela y los toros son les esceiciones a la riegla. Nel periodu estudiáu, el porcentaxe de les persones que fueron a una carpa circense baxó del 10% al 7,3%; del 1,9% al 1,5% l’índiz de los qu’asistieron a una función de xéneru chicu , y del 9,8% al 5,9% el de quien guardaron xuna corrida de toros, novillos o rejones.

Les diferencies por xéneru resulten especialmente llamatives na llectura. La tasa d’encuestaos que declaren lleer llibros siquier una vegada al añu ye del 69,4% nel casu de les muyeres contra’l 62% nel de los homes. Tamién ye mayor la frecuencia cola qu’elles van a les biblioteques (25,2% frente al 20,6% de los homes). Y lo mesmo anque de manera menos acusada asocede cola asistencia a espectáculos escénicos y musicales en directu, onde’l porcentaxe global de concurrencia femenina (47,5%) superen en casi puntu y medio les de los varones (46,1%).

La distancia ye menor, pero entá apreciable, nel apartáu de centros d’esposición o compra d’arte. Les muyeres que visitaron dalguna galería nel últimu añu fueron el 17%, frente al 15% d’homes; les qu’allegaron a un muséu, el 40,9% frente al 40% de varones; y les que vieron dalguna amuesa, el 29,9%, frente a un 29,7% d’homes.

Los índices d’asistencia al cine presenten escases diferencies por sexu, esta vegada a favor de los varones, con un 58,4% frente a un 57,3% de muyeres. L’informe indica amás qu’el 13,8% de la población utiliza videoxuegos siquier una vegada al mes, y la distancia por xéneru ye equí bien notable: el 20,8% d’usuarios son homes y un 7,1% muyeres.

Otru datu que sorraya la encuesta y destacó el ministru ye’l relativu al descensu de la piratería de resultes del ésitu y los algamadizos precios de les plataformes de música, cine y series. Una esplosión que, encontiada por un mayor rigor y eficacia na persecución alministrativo y xudicial del robu y l’espardimientu illegal d’esos conteníos, traducir nun descensu mediu de 13 puntos nes descargues de música (del 18,3% al 5,1% d’usuarios) y vídeos (de 16,1% a 3,7%), y esto namá nos postreros cuatro años. Bastante ye que güei día’l 48,5% de el españoles que suelen escuchar música facer pol móvil, cuando nel 2015 esa proporción yera del 30,3%). Y el 52,2% de la población ta suscrita a dalguna plataforma na so casa.

Les cruces de datos de la encuesta revelen una fuerte interrellación de los consumos culturales porque quien asiste a museos, galeríes o esposiciones refundia mayores índices de llectura (85,9%, frente al 65,8% del conxuntu); doblen la tasa añal d’asistencia al teatru (42,1%), y algamen una proporción d’asistencia al cine del 79%.

Tamién te podria gustar