Portada Sociedá Denuncien la paralización de les ordenances del asturiano en Xixón

Denuncien la paralización de les ordenances del asturiano en Xixón

by asturnet

Izquierda Asturiana (IAS) denuncia nun comunicáu el retrasu en llevar a plenu les ordenances sobre usu del asturianu nel Conceyu de Xixón redactaes pola Oficina Municipal de la Llingua y entregaes a los distintos grupos políticos va más d’un añu. La formación nacionalista acusa a la conceyal de Llingua y Cultura Asturianes, Carmen Rúa, d’IX_BA, de ser la responsable de la situación por “pasividá total, plegándose a los dictaos del PSOE”.

Pablo Rodríguez, portavoz d’ Izquierda Asturiana (IAS) en Xixón, señaló que “al pesar de que los miembros del equipu de gobiernu disponen del testu dende fai más d’un añu, tovía nun se llevó a Xunta de gobiernu, polo que too fai indicar que non namás nun tienen intención d’aprobalo, sinón nin tan siquier de debatir la ordenanza en Plenu”. Rodríguez estendió la responsabilidá del asuntu a los socios de gobiernu del grupu socialista: “si ye grave la responsabilidá del PSOE nesti casu pola so nula atención y sensibilidá pa colos derechos d’una parte de los ciudadanos, ye inda mayor la del so sociu de Gobiernu, IX-BA, que nun sabe o nun quier facer respetar los compromisos qu’adquirió per un llau col so electoráu y por otru al través de los pautos de gobiernu que firmó nel añu 2003”. IAS personaliza na conceyala de Llingua y Cultura Asturiana Carmen Rúa la responsabilidá última na paralización de les ordenances al considerar que “amuesa una pasividá total nesti asuntu, plegándose a los dictaos del PSOE”.

Pa la formación nacionalista “estes ordenances suponen la reglamentación del usu de la llingua asturiana nel ámbitu municipal y, sin ser equivalentes a la oficialidá, garantizaríen una bona parte de los derechos llingüisticos de los falantes d’asturiano nel conceyu, unos derechos que polo visto tanto al PSOE como a IX-BA tráenlos sin cuidao”.

Izquierda Asturiana cuenta que l’aprobación de les ordenances diba ser bien acoyida pola ciudadania xixonesa, remembrando que según la encuesta sociollingüística municipal del profesor Llera Ramo recientemente fecha pública, más d’un 63% de la xente del conceyu amuésase favorable a la oficialidá de la llingua asturiana.

Según el representante de la formación nacionalista “estas ordenanzas suponen la reglamentación del uso de la llingua asturiana en el ámbito municipal y, sin ser equivalentes a la oficialidad, garantizarían una buena parte de los derechos lingüisticos de los hablantes de asturiano en el concejo, unos derechos que por lo visto tanto al PSOE como a IU-BPA les traen sin cuidado”.

Tamién te podria gustar