Portada Sociedá Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu súmase a les protestes pola redaición del currículu

Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu súmase a les protestes pola redaición del currículu

by asturnet

L’Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu denunciarña mañana; nuna carta al Conseyeru d’Educación que’l borrador de currículu pa la enseñanza infantil ye talamente una copia d’un testu fechu pa la educación de los neños de territorios nos que nun se fala otra llingua que nun seya’l castellán. Según los xuristes faen saber a Jose Luis Iglesias Riopedre, esti tratamientu del asturianu nel borrador dexa a los escolinos de la rexón ensin posibilidá de formase na so llingua propia nos primeros años d’escolarización, dalgó que choca dafechu escontra la Llei d’usu y promoción del asturianu, escontra l’estatutu d’autonomía y escontra la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries.

Poro, Xurde Blanco, como secretariu y representante de los xuristes asturianos, reclama a la conseyería la reforma del proyeutu de Decretu pa la educación infantil. Amás y “nel sen de reconocer el calter vehicular de la llingua asturiana na enseñanza infantil, como desixe la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries” recuerda-y a Riopedre, aprovechando la condición de gallegu del conseyeru d’educación, como seríen les formules emplegaes en Galicia pa la proteición de la so llingüa nel casu d’Asturies. Son les que siguen:

L’Estatutu d’Autonomía determina nel so artículu 4 que se promoverá la enseñanza del bable acordies colo establecío nuna llei del Principáu d’Asturies pa la so proteición, usu y promoción. Cumpliendo col mandáu, la Llei 1/1998, de 23 de marzu, nel so artículu 10.1 establez que’l Principáu d’Asturies garantizará la enseñanza del bable/asturianu en tolos niveles y graos, y nel 2 que’l rexime de proteición, respetu, procuru y desendolcu afitáu pal bable/asturianu enancharáse al gallego-asturianu nes fasteres nes que tien calter de modalidá llingüística propia.

D’otra miente, l’artículu 8 de la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries, nos terminos del instrumentu de ratificación por España, contien el compromisu del Estáu de prever una educación preescolar garantizada nes llingües rexonales que los Estatutos d’Autonomía protexen y amparen.

Poro, los profesores tienen d’emplegar na clas la llingua materna de los escolinos, asturianu o castellán, arriendes de curiar de qu’estos alquieran la conocencia de la otra llingua de forma oral y escrita. Nel determín tien de participar tol equipu docente.

Los centros educativos informarán a les families sobro les ventaxes d’algamar un billingüismu equilibráu y arriquecedor col envís de que participen na toma de decisiones.

La escuela emplegará material con dibuxos y pallabres o testos curtios n’asturianu y castellán pa que nun se xeneren desaxustes pente lo que los neños ven y lo que sienten dicir.

Aconceyamientu de Xuristes pol asturianu

Tamién te podria gustar